I det senaste numret av Brand Manager (med Johan Staël von Holstein som omslagspojke) har Michael Nilsson skrivit en krönika på temat design som ett förändringsverktyg. Vi fick kontakt med Brand Managers chefredaktör Christian Bye i somras då han besökte ett par olika byråer i Malmö. När Christian hälsade på hos oss presenterade vi några case för honom, bl.a. vårt uppdrag för Mindpark. Vi har arbetat med Mindpark ända från början, från namngivning och strategiarbete till den visuella identiteten och kontorets inredningsprofil.

Av naturliga skäl får varumärkesstrategi sällan särskilt mycket upmärksamhet i media, inte ens i specialtidningar som Brand Manager. I Mindparks fall råder dock lite speciella förutsättningar eftersom hela manifestet är en integrerad del av inredningen. Mindparks grundvärderingar sitter numera på kontorets väggar. »Varumärkespoesi!« snabbrecenserade Christian varumärkesplattformen.

Vi är särskilt glada över att Brand Managers bildval innebär att Mindpark har fått en helsida i gratis medieutrymme.