Det interna varumärkesarbetet är på stark frammarsch i Sverige. Allt fler företag och organisationer börjar förstå värdet i att skapa en stark intern varumärkeskultur. Frågan är om något annat element i varumärkesarbetet har lika hög R.O.I. i dagens fragmenterade medielandskap.

Vi på Manifesto tror också att starka varumärken måste byggas inifrån och ut. Vi gör allt vi kan för att alla som på ett eller annat sätt arbetar tillsammans med oss ska förstå vad vårt varumärke handlar om. Eftersom vi själva tror att Internal Branding kommer att få allt större betydelse under de kommande åren, har vi dessutom skapat ett nytt affärsområde: Heart Direction.

Att vi inte är ensamma om att tro på en ljus framtid för det interna varumärkesarbetet förstod vi när Heart Direction gick till final i Veckans Affärers och IHM:s tävling Framtidsstipendiet 2008. Att vårt nya affärsområde vilar på en av Sveriges tre bästa framtidsanalyser, åtminstone om vi ska tro tävlingsjuryn, känns väldigt stimulerande. Heart Director är helt enkelt ett framtidsyrke.

Vill du läsa Michael Nilssons framtidsrapport, maila till michael@manifesto.se så får du en pdf med rapporten i mailboxen. (Det kostar inget.) Du kan läsa mer om vårt program för att utveckla det interna varumärket på www.heartdirection.se