Nu har KM08 startat sitt strategiska projektarbete. En klass kreativa marknadsförare på AcadeMedia här i Malmö ska hjälpa oss se våra egna produkter med nya ögon. Gummikrukan Manifesto-Helsingborg och tidskriftshållaren Manifesto-Tokyo ska få sig en rejäl dos av strategiskt och kreativt nytänkande. På onsdagen kom första halvan av klassen, Het Identitet, Mirage Placement och Spotted, på besök för briefing och idag tog vi en fika tillsammans med övriga grupper: Crescendo, Don’t Be Square och Goda Råd. Det ska bli spännande att se vad grupperna kommer fram till. Att det blir en hård tävlan framgår av att vi redan har utsatts för ett ovanligt gott mutförsök (nedre bilden) i form av salta däck misstänkt lika Spotteds logotype. Manifesto-juryn lät sig väl smaka men kommer naturligtvis att vara orubblig i sin bedömning på finaldagen den 8 december.

 

Het Identitet, Mirage Placement och Spotted.

Brief dag 2

Crescendo, Don’t Be Square och Goda Råd.

Acad Spotted muta 390