Platser med framtiden för sig

Manifesto-modellen är vårt fundament för att stärka känslan för platsen eller destinationen, dvs. utveckla platser och varumärken med framtiden för sig. Genom hela processen strävar vi efter att skapa största möjliga engagemang, dels internt, dels bland platsens externa intressenter.

Vi tar fram varumärkesstrategier som även fungerar utanför mötesrummets skyddande atmosfär. Vi använder aldrig kärnvärden utan identifierar drivkrafter som såväl medarbetare och medborgare kan tro på och engagera sig i. (I Hudiksvall fick vår strategipresentation stående ovationer redan i kommunstyrelsens arbetsutskott.)

Förankringsarbetet betraktar vi som en integrerad del av platsutvecklingen, inte som ett separat delmoment. Konceptuellt involverar vi gärna lokala krafter. Att kommersiella kanaler fungerar allt sämre har mindre betydelse när lokal kreativitet är den mest effektiva sociala mediemegafon som finns.

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *