Igår kväll fick två klasser på ProCivitas gymnasium i Malmö ta sig an vårt nationella varumärke. Det var första gången Branding Sweden gästade en skola. Casenite 2013 innebar att de hade hela natten på sig att göra marknadsanalys, formulera värderingar och spela in...
Branding Sweden är ett utvecklingsprojekt med fokus på varumärket Sverige. Vi på Manifesto har tagit initiativ till den här processen för att vi vill öka medvetenheten kring vårt nationella varumärke. Varumärket Sverige står inför stora utmaningar framöver och vi vill...
Vi har precis satt igång med att utveckla en hemsida för Branding Sweden, vårt eget initiativ för att skapa ett bredare engagemang i näringslivet för vårt nationella varumärkesarbete. Våra eminenta praktikanter Kalle och Erika såg till att få upp alla idéer på bordet,...
Sveriges nationella varumärkesarbete är en tämligen toppstyrd historia. Tyvärr är det också ett bra (om än dåligt) exempel på hur det går när den ena handen inte ser vad den andra gör. De myndigheter som är satta att utveckla olika aspekter av varumärket Sverige,...
I fredags morse talade vår varumärkesstrateg Michael Nilsson på temat kreativitet för Marknadsföreningen i Helsingborg. Föreläsningssalen i Dunkers kulturhus var fullsatt och publikens engagemang gick inte att ta miste på, bra respons både under och efter föredraget....