När 2 varumärken blir 1

När 2 varumärken blir 1

När de lokala energibolagen i Vetlanda och Sävsjö bestämde sig för att gå under gemensam flagg – Njudung Energi – fick Manifesto uppdraget att utveckla det nya varumärkets strategi och identitet. Att två olika företagskulturer ska förenas ger varumärkesanalysen en...
Varumärkesskolan våren 2017

Varumärkesskolan våren 2017

Utbildning ligger Manifesto varmt om hjärtat. Vi har undervisat i en rad olika sammanhang: IHM, Malmö högskola och Lunds universitet Campus Helsingborg, för att bara nämna några. Varumärkesskolan är Manifestos eget utbildningskoncept. Grundidén är korta, casebaserade...
Wegoism fick premiär i Umeå

Wegoism fick premiär i Umeå

Mitt föredrag om det interna varumärkesarbetet fick premär i Umeå, en stad som har utvecklats i rekordfart sedan sist jag var där för tjugo år sådan. Då var det filmfestivalen som lockade, denna gång inledde jag marknadsföreningens höstsäsong. Det är åtta år sedan jag...
Ett nytt varumärke ser dagens ljus

Ett nytt varumärke ser dagens ljus

Att två varumärken ska bli ett händer inte allt för ofta. Därför är det en spännande resa som vi gör tillsammans med två lokala energibolag, Vetlanda Energi och Teknik AB (Vetab) och Sävsjö Energi AB (Seab). Ett samarbete bolagen emellan finns sedan tidigare men nu...

Varumärkesarbetet på insidan

En förklaring till att många av våra projekt blir framgångsrika är att vi lägger mycket energi på förankringsarbetet. Vi ser det som en självklarhet eftersom intern marknadsföring ökar utväxlingen på alla andra marknadsinvesteringar, i synnerhet i dagens sociala och...