På tisdagen gästade MiM, Marknadsföreningen i Malmö, Grand Hotel i Lund med anledning av höstens stora inspirationsdag. Temat var “trendspaningar” och vår egen Michael Nilsson var förste talare för dagen. Michael pratade bland annat om hur vi måste tänka för att utveckla varumärken under de närmaste åren, och vad som kommer att krävas i framtidens arbetsliv. På temat “The Brand Rift” talade Michael om den spricka eller klyfta som uppstår i alla varumärken och varumärkeskategorier där inte varumärkesarbetet är både strategiskt och kreativt. Han pratade bland annat om den spricka mellan finansmarknadens värdering av varumärken och konsumenternas och kundernas upplevelse som är en av orsakerna till finanskrisen, och sprickan mellan en väl fungerande Öresundsregion och en alltför utbredd skånsk lokalpatriotism.

I pausen delade Brand Manager generöst ut senaste numret till hela publiken, ett hundratal personer. På bilden ses Ebba-Maria Olson från Mossagården och på duken skådespelerskan Lena Olin som är en stor  förespråkare av ekologisk mat i allmänhet och i synnerhet av Mossagården, eftersom Lena Olins sommarviste ligger i närheten. Ebba-Maria berättade hur hon har utvecklat verksamheten utifrån de värderingar om ekologisk och giftfri mat som präglar familjegården i Veberöd.