Victoriateatern i Malmö var platsen för höstens upplaga av The Workshop, en halvdag vikt åt marknadsföring i sociala medier. Ett sextiotal deltagare från halva Sverige svarade för att eftermiddagens övningar gick som en dans. Många av dem var även med under Platskonferensen på förmiddagen. Här kan du ladda ned en sammanfattning av The Workshop.

Dagens konferencier Carolina Fransson och Maria Hillerström (båda utanför bild) värmer upp publiken med en Social Media Workout.

På programmet: Michael Nilsson talade om trender i sociala medier och förklarade varför strategiarbetet blir allt viktigare. Övningsblocket hette Från Business as usual till Business as social. Maria Hillerström talade om det personliga varumärket i sociala medier och lämnade över stafettpinnen till ett av den svenska bloggvärldens starkast lysande varumärken, copywritern och reklambloggaren Mattias Åkerberg  (pleasecopyme.se).

Mattias Åkerberg, en av våra medförfattare i Sociala? Medier?, hade döpt sin del av workshopen till Blogga dig smart, social och bäst i Sverige. Dagen avslutades med övningen The Viral Staircase – snabbaste vägen till ett helhjärtat varumärke. Allt för att inskärpa kreativitetens betydelse i ett medielandskap där det mesta är gratis.

Vill du försäkra dig om en inbjudan nästa gång vi arrangerar The Workshop, maila till info@manifesto.se så ses vi!