Två utbildningar om Place Branding och Destinationsutveckling

Det händer att vi blir ombedda att tipsa om bra utbildningar inom platsmarknadsföring. Tidigare har vi saknat ett riktigt bra svar på den frågan. Nu är vi desto gladare att kunna presentera två egna utbildningar: Place Branding respektive Destinationsutveckling.

Under resans gång har vi haft hjälp av ett antal referenspersoner ute i näringarna. Vi vill passa på att tacka alla inblandade. Utan er hade vi knappast kunnat skapa ett lika spännande innehåll. Vi ger båda kurserna på distans med löpande kursstart.

Manifesto workshop 20141112_160514 bsk

Place Branding + Destinationsutveckling

UTBILDNINGSPROGRAM

Våra spetsutbildningar är utvecklade för dig som arbetar med plats- och destinationsutveckling, och för dig som vill göra det. All undervisning är casebaserad och du väljer själv vilken kontaktform du och dina lärare ska använda – skype, mail eller telefon.

 


 

PLACE BRANDING

1 termin på distans, eller som uppdragsutbildning

Här lär du dig att utnyttja de unika marknadsföringsfördelar som platser har jämfört med andra varumärkeskategorier. Vi identifierar strategiska utvecklingsteman utifrån varumärkets förutsättningar. Successivt skapar du en varumärkesanalys, som kan ligga till grund för strategi och plattform.

LEKTIONER: • Strategi för platsvarumärken • Varumärkesanalys • Målgrupper och intressenter • Differentiering/Unicitet • Att skapa värdeupplevelse • Värdet av samverkan • Mål, Mät, Möt • Marknadsföring i sociala medier • Planera för det oväntade • Effekter av platsmarknadsföring


 

DESTINATIONSUTVECKLING

1 termin på distans, eller som uppdragsutbildning

Destinationsutveckling omfattar allt från affärsutveckling till värdskap och bemötande. Här lär du dig
att utveckla det som är unikt genom att ta vara på platsspecifika värden, eller skapa nya. Det bästa sättet att nå goda resultat med begränsad marknadsföringsbudget är att fokusera på upplevelsen, en unik konkurrensfördel som hjälper destinationsutvecklaren att överlista mediebruset. Vi utvecklar en modell för samverkan och diskuterar hur du kan aktivera näringen för att få olika aktörer att dra åt samma håll.

LEKTIONER: • Strategi för destinationsvarumärken • Destinationsdesign • Värdskap och bemötande • Att styra försäljning • Destinationen och storyn • Turism och näringslivssamverkan • Turism som värdeskapare • Destinationens rollfördelning • Sociala medier • Effekter av destinationsutveckling

 


 

Varje kurs omfattar 10 lektioner. Med löpande kursstart kan du sätta igång när det passar dig, bestämma intensiteten i schemat och hur lång tid du vill ta på dig. (Vi rekommenderar en lektion var fjortonde dag.) Utbildningarna avslutas med diplomering. Kurserna kan också ges som uppdragsutbildning, hos oss eller i era egna lokaler.

Pris per kurs: 8 900 kr exkl. moms. (Grupp upp till fyra personer: 14 900 kr.) 20 % av beloppet faktureras vid anmälan, resterande vid kursstart, 10 dagars betalningstid. Anmälan är bindande. Uppdragsutbildningar offereras. För mer information, ring Michael Nilsson, 0732-486186, eller maila michael@manifesto.se

Klicka här för att ladda ner programmet som pdf.