Varumärkesskolan hösten 2017

Varumärkesskolan är Manifestos eget utbildningskoncept. Grundidén är korta, casebaserade utbildningar som du har nytta av direkt i ditt arbete. Utbildningsformen är en blandning av korta introduktioner och övningspass. Utbildningen ges i mindre grupper vilket skapar större engagemang.

Höstens tema är strategisk varumärkesutveckling.Kursen är relevant för alla som arbetar med att utveckla varumärken i en eller annan form. Bland mycket annat lär du dig att utveckla en strategi för ett starkare »Vi« och att analysera ett platsvarumärke. Du behöver inga förkunskaper om platsutveckling för i det här fallet kan platsen lika gärna vara en arbetsplats. Före kursstart gör deltagarna en mindre hemuppgift (ca 2–3 timmar).

Förmiddagen:
• Platsen som värdeskapare
• Casepresentation
• Varumärkesanalys
• Strategiutveckling

Eftermiddagen:
• Vi-sion eller Ni-sion?
• Det interna varumärket
• Förankringsarbetet
• Kommunikation som fungerar

Kursledare: Michael Nilsson. Michael har undervisat i en rad olika sammanhang: IHM, Malmö högskola och Lunds universitet Campus Helsingborg, för att nämna några. Som föreläsare ingår han i +100 klubben.

Första kursen i höst går torsdagen den 7 september. (Fler datum tillkommer om intresse finns.) Max 8 deltagare per kurs. Pris: 4900 kr exkl moms. I kursavgiften ingår fika, lunch och dokumentation. Vill du hellre ha en kurs för flera personer i era egna lokaler, be om offert.

För intresseanmälan (ej bindande i detta skede): info@manifesto.se. Vill du veta mer, slå en signal till Michael Nilsson, 0732-486186, eller maila michael@manifesto.se

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *