Varumärket Skåne årets tema på idéforumet Heja Skåne

Drygt 100 personer deltog på tvådagarskonferensen Heja Skåne som i år hölls i Simrishamn. Varumärket Skåne stod i centrum för årets konferens. Jag var själv inbjuden som inledningstalare och öppnade programmet med ett föredrag om Platsen och varumärket. Jag talade om platsmarknadsföring och destinationsutveckling. Att döma av de spontana reaktionerna föll föredraget i god jord. Många poletter tycktes ramla ner när jag talade om skillnaden mellan vi-sioner och ni-sioner, ett intryck som bekräftas av en artikel i Ystad Allehanda.

Längst till vänster i bild syns Bengt E. Svensson, en av initiativtagarna till Hela Skåne. Jag vill passa på att tacka Motivationshuset som bjöd in mig som talare till arrangemanget, med Region Skåne, Färs & Frosta Sparbank samt annonspaketet Hela Skåne som huvudsponsorer.

Dags att rösta fram de bästa idéerna i den workshopgrupp jag deltog i. Vårt tema var miljön och ordet för dagen var ”synergistiskt”.