Vi skapar egna kanaler.

Köpta medier fungerar allt sämre. Därför förstärker vi gärna mediemixen med egna kanaler, till exempel 10 glasflaskor eller 100 volontärer hos polisen. Videon ger dig en idé om processen.

Resultatet? Flaskposten seglade in på Nya Kristinehamns-Postens förstasida och Heja Malmö kampanjen rankade Resumés jury högst i Skåne, alla kategorier.

Vi skriver all text du behöver.

Manifesto startade som en copybyrå 1995. Första kunden hette Forsman & Bodenfors och hade precis utsetts till Sveriges bästa reklambyrå. Idag arbetar vi mest under vårt eget namn, men när tiden räcker till backar vi gärna upp andra byråer med vår expertis inom platsutvecling, eller med strategiarbete. Den här videon är en pratfolio, en portfolio som copywritern Michael Nilsson pratar till.

Vi utvecklar namnidentiteter.

Företags- och produktnamn är viktiga byggstenar i varumärkets utveckling. Ändå behandlas namnfrågan ofta styvmoderligt. Vi har gett namn åt allt från shoppingvagnar till Helsingborgs stadsfest. När varumärket funnits ett tag är det inte lika lätt att göra om och göra rätt. För att inspirera till bättre namngivning har vi gjort en casevideo om att gå med “smutsiga fötter” – DIRTFT – Do It Right The First Time.

Vi designar allt.

Vi har designat Svenska Designpriset, en designbutik för HSB, en mottagningsdisk för Trelleborgs Museer och ett antal kontor för mäklare och it-företag. Naturligtvis designar vi loggor och varumärkesidentiteter, böcker, webbplatser. Vi har gjort en bok om logotypdesign, Logoboken. Under drygt två år drev vi ett eget designmuseum – om än världens minsta – och ägnade många lördagar åt att prata design med museets besökare. Vi förstår att det kan vara svårt att fatta professionella beslut om design. Därför har vi gjort en video med goda råd.