Vi skapar egna kanaler.

Köpta medier fungerar allt sämre, vi förstärker gärna mediemixen med egna kanaler, som 10 glasflaskor eller 100 volontärer hos polisen. Videon ger dig en idé om resultatet: flaskposten som landade på förstasida i NKP och 360° kampanjen Heja Malmö som Resumés jury rankade högst i Skåne, alla kategorier.

Vi skriver all text du behöver.

Michael Nilsson startade Manifesto som en copybyrå 1995. Första kunden hette Forsman & Bodenfors och hade precis utsetts till Sveriges bästa reklambyrå. Sedan dess har Manifesto skrivit mängder under eget namn: annonser, artiklar, webbcopy, content, en magisteruppsats om reklamfilm och fyra egna böcker (två handlar om sociala medier). Videon är en pratfolio, en portfolio med prat till.

Vi utvecklar namnidentiteter.

Företags- och produktnamn är viktiga byggstenar i varumärkets utveckling, och ändå behandlas namnfrågan ofta styvmoderligt. Vi har gett namn åt allt från shoppingvagnar till Helsingborgs stadsfest. När varumärket funnits ett tag är det inte lika lätt att göra om och göra rätt. För att inspirera till bättre namngivning har vi gjort en casevideo om “smutsiga fötter” – DIRTFT – Do It Right The First Time.

Vi designar allt.

Vi har designat Svenska Designpriset och under två år drev vi ett eget designmuseum, om än världens minsta. Vi har designat varumärkesidentiteter, böcker, webbplatser, en mottagningsdisk för Trelleborgs Museer, en designbutik för HSB och ett antal kontor för mäklare och it-företag. . Vi har gjort en bok om logotypdesign, Logoboken, med exempel hämtade från vårt eget arkiv. Vi förstår att det kan vara svårt att köpa design. Därför har vi designat en video med fyra goda råd.