Sveriges första stadsantologi?

Writers’ Corner

Writers’ Corner är en skrivprocess för alla som gillar Helsingborg. Michael Nilsson är initativtagare och genomför projektet med ekonomiskt stöd från #Visionsfonden i Helsingborgs stad. Här laddar du ned en projektbeskrivning och framöver följer du processen på Facebook.

NY STRATEGI FÖR PR Vård Barn 

Barnvänlig copy, koncept & strategi 

PR Vård är en av landets ledande privata vårdgivare. Deras barnmottagning har fått en ny strategisk bottenplatta signerad Michael Nilsson. Och ett barnvänligt koncept: Barn har rätt till bra vård. Uppdrag genom kommunikationsbyrån NOEGO.

NAMNUPPDRAG FÖR SELLING POINT

Uppkopplad kundvagn

Nu börjar nästa generations uppkopplade kundvagnar rulla ut i butikerna, den första som tål svenskt utomhusklimat. En interaktiv kundvagn är en god affär både för kunden och butiken. Michael Nilsson fick frågan vad företaget bakom kundvagnen skulle heta. Efter en namnprocess föreslog han Selling Point. Det är början på en god svensk butikshistoria.

STRATEGIUPPDRAG GENOM NOEGO

Varumärkes- och kommunikationsstrategi

Gällöfsta perlan Ledarskap är Sveriges ledande aktör inom UGL (Utveckling av Grupp och Ledare). Michael Nilsson har utvecklat varumärkets strategiska bottenplatta. Förankringsprocessen inleddes med en workshop för de egna ledarna och samtliga konsulter. Konceptet utvecklar Michael löpande som copywriter genom NOEGO.

Seminarium om engagemang, innovation och Employer branding 

Från ME till WE

Manifestos senaste seminarium bygger både på vår senaste bok, #Wegoism, och den kommande The Art of Go. I februari kom deltagarna från fyra  kommuner: Bjuv, Helsingborg, Landskrona och Skurup. Covid-19 har pausat våra seminarier, men anmäl gärna ditt intresse för livet efter Corona.

Kurs i skrivstrategi 

Writers’ Room

Med en skrivkurs för anti-brus blir det lättare att skriva effektiv copy och content i ett uttråkat medielandskap. Vårt klassrum eller ditt eget.

FÖR Onninen genom BYRÅN NOEGO

Strategisk platta + konceptutveckling

Onninen ägs av Kesko, världens mest hållbara handelshus. Onninen är den tekniska grossisten som stängde sina butiker och satsade på en digital servicekedja. Michael Nilsson fick förtroendet att utveckla en ny strategi som klarar digitaliseringen. Som copywriter förankrar han konceptet löpande.

Mariestad fick rekryteringshjälp

Platsmarknadsförare

Mariestads utvecklingschef Jonas Johansson anlitade Manifesto för att genomföra de sista intervjuerna under en rekryteringsprocess inom vårt specialområde. Smart tänkt.

Är du Manifestoo?

Specialistnätverk

Manifesto samarbetar gärna med andra som arbetar med det roligaste de vet. Är du digitalpedagog eller expert på något helt annat? 

KURS OM PLATSUTVECKLING

Platsen och varumärket

Gå utbildningen hos oss eller i ditt eget mötesrum.

#WEGOISM

Vår senaste bok

Läs #Wegoism: Hur platser och andra varumärken får superkrafter när alla spelar hjälteroller (2018). Vi bjuder på en länk för gratis nedladdning.

Gästspel på Resumé Akademi

Masterclass i 
Place Branding

Vi håller en tvådagarskurs på Resumé i Stockholm. Välkommen!

Michael nilsson intervjuad i GP

Spelet om varumärket

Göteborgs-Posten intervjuade vår strateg Michael Nilsson om detta med att namnge nya och gamla stadsdelar.

Michael Nilsson i Dagens Samhälle

Värdet av välfärd

Replik på en artikel om befolkningstillväxt som ett nollsummespel.