Video om hållbar platsutveckling

5 tips för hållbara platsutvecklare

Handen på hjärtat, tror du att platsutveckling är samma sak som platsmarknadsföring och place branding? Inte, då kommer du att gilla den här presentationen. I dessa corona-tider har vi bantat ner 90 minuter föredrag till 90 sekunder video.

NY STRATEGI FÖR PR Vård Barn 

Barnvänlig copy, koncept & strategi 

PR Vård är en av Stockholms ledande privata vårdgivare. Deras barnmottagning har fått en ny strategisk bottenplatta signerad Michael Nilsson. Och ett barnvänligt koncept: Barn har rätt till bra vård. Uppdrag genom kommunikationsbyrån NOEGO.

NAMNUPPDRAG FÖR SELLING POINT

Uppkopplade kundvagnar

2016 tog vi fram namnidentiteten till företaget bakom en ny generation kundvagnar som tål svenskt utomhusklimat: Selling Point. 2019 fick vi ett nytt uppdrag av Selling Point, att ge namn åt konceptet interaktiva kundvagnar: Connectify. 

STRATEGIUPPDRAG GENOM NOEGO

Varumärkes- och kommunikationsstrategi

Gällöfsta Perlan Ledarskap är Sveriges ledande aktör inom UGL (Utveckling av Grupp och Ledare). Michael Nilsson har utvecklat deras strategiska bottenplatta. Förankringsprocessen inleddes med en workshop för de egna ledarna och samtliga konsulter. Konceptet utvecklar Michael löpande som copywriter genom NOEGO.

Seminarium om engagemang, innovation och Employer branding 

Från ME till WE

Manifestos senaste seminarium bygger både på vår senaste bok, #Wegoism, och den kommande The Art of Go. I februari kom deltagarna från fyra  kommuner: Bjuv, Helsingborg, Landskrona och Skurup. Covid-19 har pausat våra seminarier, men anmäl gärna ditt intresse för livet efter Corona.

Kurs i professionellt skrivande 

Writers’ Room

Med en skrivkurs för anti-brus blir det lättare att skriva effektiv copy och content i ett uttråkat medielandskap. Vårt klassrum eller ditt eget.

FÖR Onninen genom BYRÅN NOEGO

Strategisk platta + konceptutveckling

Onninen ägs av Kesko, världens mest hållbara handelshus. Onninen är den tekniska grossisten som stängde sina butiker och satsade på en digital servicekedja. Michael Nilsson fick förtroendet att utveckla en ny strategi som klarar digitaliseringen. Som copywriter förankrar han konceptet löpande.

Mariestad fick rekryteringshjälp

Platsmarknadsförare

Mariestads utvecklingschef Jonas Johansson anlitade Manifesto för att genomföra de sista intervjuerna under en rekryteringsprocess inom vårt specialområde. “Vi ville få in en platsspecialist i rekryteringsprocessen.” Smart tänkt.

Är du Manifestoo?

Specialistnätverk

Manifesto samarbetar gärna med andra som arbetar med det roligaste de vet. Är du digitalpedagog eller expert på något helt annat? 

KURS OM PLATSUTVECKLING

Platsen och varumärket

Gå utbildningen hos oss eller i ditt eget mötesrum.

#WEGOISM

Vår senaste bok

Läs #Wegoism: Hur platser och andra varumärken får superkrafter när alla spelar hjälteroller (2018). Vi bjuder på en länk för gratis nedladdning.

Gästspel på Resumé Akademi

Masterclass i 
Place Branding

Vi håller en tvådagarskurs på Resumé i Stockholm. Välkommen!

Michael nilsson intervjuad i GP

Spelet om varumärket

Göteborgs-Posten intervjuade vår strateg Michael Nilsson om att namnge nya och gamla stadsdelar.

Michael Nilsson i Dagens Samhälle

Värdet av välfärd

Replik på en artikel som beskrev befolkningstillväxt som ett nollsummespel. Vi menar att fler aspekter måste beaktas.