Föreläsning om Wegoism på Dunkers kulturhus. Hör av dig om du vill läsa boken med samma namn.

Malmö stad/Polisen

Med Heja Malmö-kampanjen påverkade vi Malmöbornas attityd till den svarta ekonomin. Årets kampanj i Skåne, alla kategorier, enligt Resumés jury.

Kommunikationsstrategi, namnidentitet, kampanjsajt, Twitter, FB, annonsering, utomhusreklam. Polisens volontärer delade ut »Plånboken« på stan.

Söderhamns kommun

Som så ofta inleddes vårt samarbete med Söderhamn med ett föredrag. Tre år senare ledde vårt varumärkesarbete i Söderhamn till kommunens första positiva befolkningsnetto på 21 år. 

Varumärkesanalys, strategiutveckling, processledning, kommunikationsplanering.

Svenska designpriset

Vi deltar inte i tävlingar – eftersom de sällan handlar om att skapa resultat – men det var kul att vår designchef Petra Lundin fick designa identiteten till Svenska designpriset.

Logotyp, grafisk identitet, den vinnande medaljen.

Boplats Syd

Konceptet »Helsingborgs snabbaste bostadskö« positionerade Boplats Syd i förhållande till den kommunala kön. Under 2018 ökade antalet förmedlade lägenheter med 250 procent.

Kampanj på bussar, taxis och papperskorgar.

Ersta Sköndal Bräcke högskola

Ersta Sköndal Bräcke högskola har vi arbetat med sedan skolan blev ett aktiebolag 2006. Genom åren har vi designat det mesta en modern högskola behöver.

Vi har designat deras intranät och webbplatsen esh.se, två gånger om till och med. Logotyp, grafisk identitet, utbildningskataloger, böcker samt skolans skyltserie. 

SIR Stockholm School of Economics

Vår äldsta designkund är Handelshögskolan. Deras förlag har vi arbetat med i 15 år – kristallbröllop!

40 böcker, bl.a. den uppmärksammade bokserien Forskning i fickformat. Ett par webbprojekt har det också blivit.

Njudung Energi

När de kommunala energibolagen i Sävsjö och Vetlanda bildade ett gemensamt varumärke, fick vi uppdraget att utveckla strategin. Vi gjorde digitala enkäter och höll workshops i både Sävsjö och Vetlanda. Vi designade också det nya varumärkets identitet. 

Varumärkesanalys, strategiutveckling, logotyp, grafisk identitet. 

Kristinehamns kommun

Vår varumärkesanalys visade att alla var överens om att staden borde göra mer av sitt läge vid Vänern. Som ett förankringsverktyg utvecklade vi bloggen Kristinehamnare.com. Bloggen lanserades med hjälp av 10 flaskposter i olika vattendrag. Kampanjen letade sig in på Nya Wermlands-Tidningens förstasida.

Varumärkesanalys, strategiutveckling. Efter en upphandling även kommunikationsbyråtjänster.  

 

Folkhälsoinstitutet

Vi arbetar gärna med samhällsinformation. 2003 gjorde vi vår första utomhuskampanj – för Folkhälsointstitutet. Enligt branschtidningen Resumés jury var detta den bästa skånska kampanjen för året.  

Kommunikationsstrategi, konceptutveckling, utomhusreklam.