Föreläsning om Wegoism på Dunkers kulturhus. Hör av dig om du vill gratisläsa boken med samma namn om hur platser och andra varumärken får superkrafter när alla spelar hjälteroller.

Copenhagen Malmö Port

CMP är det bästa exemplet på att integrationen över Öresund kan lyckas. Tillsammans med Samarks arkitekter tog vi fram visioner för hur hamnarna i Malmö och Köpenhamn skall utvecklas.

Trycksaker på svenska, engelska och mandarin, och powerpoints.

Karlshamns kommun

Tillsammans med arkitekter från Metro och landskapsarkitekter från danska Kragh&Berglund skapade vi en vision för hur delar av Karlshamn ska utvecklas.

Vision för entréstråket i Karlshamn och området kring Mieån i stadens centrala delar.

Boplats Syd

Konceptet »Helsingborgs snabbaste bostadskö« positionerade Boplats Syd i förhållande till den kommunala bostadskön. Under 2018 ökade antalet förmedlade lägenheter med 250 procent.

Kampanj på bussar, taxis och papperskorgar.

Malmö stad/Polisen

Med Heja Malmö-kampanjen påverkade vi Malmöbornas attityd till den svarta ekonomin. Årets kampanj i Skåne, alla kategorier, enligt Resumés jury.

Kommunikationsstrategi, namnidentitet, kampanjsajt, Twitter, FB, annonsering, utomhusreklam. Polisens volontärer delade ut »Plånboken« på stan.

Söderhamns kommun

Som så ofta inleddes vårt samarbete med Söderhamn med ett föredrag. Tre år senare ledde vårt strategiska varumärkesarbete i kommunen till Söderhamns första positiva befolkningsnetto på 21 år. 

Varumärkesanalys, strategiutveckling, processledning, kommunikationsplanering.

Svenska designpriset

Vi deltar inte i tävlingar – de handlar sällan eller aldrig om att skapa resultat – men det var desto roligare att vår designchef Petra Lundin fick designa identiteten till Svenska designpriset.

Logotyp, grafisk identitet och den vinnande medaljen.

Ersta Sköndal Bräcke högskola

Ersta Sköndal Bräcke högskola har vi arbetat med sedan skolan blev ett aktiebolag 2006. Genom åren har vi designat det mesta en modern högskola behöver.

Vi har designat deras intranät och webbplatsen esh.se, två gånger om till och med. Logotyp, grafisk identitet, utbildningskataloger, böcker samt skolans skyltserie. 

SIR Stockholm School of Economics

Vår äldsta designkund är Handelshögskolan. Deras förlag har vi arbetat med i 15 år – kristallbröllop!

40 böcker, bl.a. den uppmärksammade bokserien Forskning i fickformat. Ett par webbprojekt har det också blivit.

Njudung Energi

När de kommunala energibolagen i Sävsjö och Vetlanda bildade ett gemensamt varumärke, fick vi uppdraget att arbeta med namnidentiteten och utveckla varumärkesstrategin. Vi gjorde digitala enkäter och höll workshops i både Sävsjö och Vetlanda. Dessutom designade vi det nya varumärkets identitet. 

Varumärkesanalys, strategiutveckling, logotyp, grafisk identitet. 

Kristinehamns kommun

Vår varumärkesanalys visade att alla var överens om att staden borde göra mer av sitt läge vid Vänern. Som ett förankringsverktyg utvecklade vi bloggen Kristinehamnare.com. Bloggen lanserades med hjälp av 10 flaskposter i olika vattendrag. Kampanjen letade sig in på Nya Wermlands-Tidningens förstasida.

Varumärkesanalys, strategiutveckling. Efter en upphandling rankades vi även etta för kommunikationsbyråtjänster.  

 

Folkhälsoinstitutet

Vi arbetar gärna med samhällsinformation. 2003 gjorde vi vår första utomhuskampanj – för Folkhälsointstitutet. Enligt branschtidningen Resumés jury var detta den bästa skånska kampanjen för året.  

Kommunikationsstrategi, konceptutveckling, utomhusreklam.