Danmark är det största platsvarumärket vi har arbetat med, Turning Torso är det högsta, och CMP (Copenhagen Malmö Port) är det första som är både danskt och svenskt. 

Svenska designpriset

Vi deltar inte i tävlingar, men det var kul att vår designchef Petra Lundin fick designa Svenska designpriset.

Logotyp, grafisk identitet, den vinnande medaljen.

Söderhamns kommun

I Söderhamn ledde vårt varumärkesarbete till kommunens första positiva befolkningsnetto på 21 år. Och till ett nytt uppdrag för grannen Hudiksvall.

Varumärkesanalys, strategiutveckling, processledning, kommunikationsplanering.

Malmö stad/Polisen

Heja Malmö-kampanjen påverkade Malmöbornas attityd till den svarta ekonomin. Samtidigt förvandlade vi krishantering till årets kampanj i Skåne, alla kategorier, om vi ska tro Resumés jury.

Kommunikationsstrategi, namnidentitet, kampanjsajt, Twitter, FB, annonsering, utomhusreklam. Polisens volontärer delade ut »Plånboken« på stan.

Boplats Syd

Konceptet »Helsingborgs snabbaste bostadskö« profilerade Boplats Syd mot den kommunala bostadskön. Under 2018 ökade antalet förmedlade lägenheter med 250 procent.

Kampanj på bussar, taxis och papperskorgar.

Ersta Sköndal Bräcke högskola

Ersta Sköndal Bräcke högskola har vi arbetat med sedan skolan blev ett aktiebolag 2006. Genom åren har vi designat det mesta en högskola behöver.

Logotyp, grafisk identitet, utbildningskataloger, böcker samt skolans skyltserie. Vi har också designat deras intranät och webbplatsen esh.se, två gånger om till och med.

SIR Stockholm School of Economics

Vår äldsta designkund är Handelshögskolan. Deras förlag har vi arbetat med i 15 år – kristallbröllop!

40 böcker, bl.a. den uppmärksammade bokserien Forskning i fickformat. Ett par webbprojekt har det också blivit.

Njudung Energi

När två varumärken ska bIi ett är det viktigt att göra sig en klar bild av utgångsläget hos båda företagen. Vi gjorde digitala enkäter och workshops i både Sävsjö och Vetlanda. Och ett grafiskt profilprogram 

Varumärkesanalys, strategiutveckling, varumärkesplattform, logotyp, grafisk identitet. 

Kristinehamns kommun

Varumärkesanalysen visade att alla var överens om att staden borde göra mer av sitt läge vid Vänern. Vi utvecklade kampanjbloggen Kristinehamnare.com som ett förankringsverktyg. Bloggen lanserades med hjälp av 10 flaskposter, som letade sig in på lokaltidningen NWT:s förstasida.

Varumärkesanalys, strategiutveckling. Efter en upphandling även kommunikationsbyråtjänster.  

 

Folkhälsoinstitutet

Vi gör inte mycket traditionell reklam, men vi arbetar gärna med samhällsinformation. 2003 gjorde vi vår första utomhuskampanj. Enligt branschtidningen Resumés jury var detta den bästa skånska kampanjen för året, alla kategorier.  

Kommunikationsstrategi, konceptutveckling, utomhusreklam.

Vårt förlag

Vi har släppt två böcker om sociala medier, och en om logotyper. Är du intresserad av platsutveckling, rekommenderar vi vår senaste utgivning, #Wegoism: Hur platser och varumärken får superkrafter när alla spelar hjälteroller (2018). Maila oss så bjuder vi på en länk för gratis nedladdning.

Manifesto X

Vår tidskriftshållare uppstod när vi behövde få ordning på våra magasin. Design: Michael Nilsson. Svensktillverkad i stål. Kan beställas direkt från oss. Pris: 400 kr ex moms. Idag finns Manifesto X hos banker, tandläkare och byråer. (Bild från PR-byrå i Malmö.)