Våra kunder är varumärken

Vi är specialister på att utveckla känslor. Vi har erfarenhet av många olika varumärkeskategorier. Vid sidan av näringslivet har vi arbetat med städer, kommuner, destinationer och nationer. 

Varumärken i urval

Bjurfors

Boplats Syd

Brämhults Jos

CCS Healthcare, Dax

Cementa

Ersta Sköndal Bräcke högskola

Eseco Systems

Findus Foodservices

Folhälsoinstitutet

Handelshögskolan i Stockholm, Institute for Research

HSB Malmö, Turning Torso

HSB NV Skåne, HSB Live

Hulténs Möbler

Håkanssons skor

K.H.V.C., Konsthantverkscentrum

Kronägg

Malmö universitet 

Mindpark 

PWC (tidigare PricewaterhouseCoopers)

Regeringskansliet

Sparbanken Öresund

Sweco

Symposion

Västra Akademin för Gastronomi

Platsvarumärken

Danmark, Branding Danmark

Båstads kommun

Copenhagen Malmö Port, CMP

Europeiska kommunkongressen, CEMR

Helsingborgs stad 

Huddinge kommun

Hudiksvalls kommun

Hörby kommun 

Karlshamns kommun

Kristinehamns kommun

Landskrona stad

Malmö stad

Mariestads kommun

Sjöbo kommun

Söderhamns kommun

Destinationsvarumärken

Helsingborgs Stadsteater

POFF

Trelleborgs Museer

Unik Form konsthantverksmarknad

Destinationsbolaget Ystad/Österlen

Wanås konst

Våra kunder har rätt

Till syvende och sist är det våra kunder som avgör hur det känns att
samarbeta med Manifesto. Här träffar du några av dem.

»Ni är de första ‘reklammänniskor’ som jag har träffat som verkligen förstod vad det handlade om! Toppen! Jag trodde aldrig jag skulle få uppleva det.«

Lars Karlsson

Tidigare VD på Copenhagen Malmö Port

»Innan man träffar Michael så tror man att det kommer att bli som att jobba med vilken annan byrå som helst, men det ändras efteråt. När man arbetar med Manifesto, känns det inte som man arbetar med en byrå. Det känns som en ny kompis som hjälper dig.«
Joakim Jardenberg

I rollen som VD på Mindpark

»Vi har på institutet länge arbetat med Manifesto och Petra har haft många olika uppdrag hos oss under åren. Hon tog bland annat fram designkonceptet för vår uppskattade bokserie Forskning i Fickformat och har även hjälpt oss med marknadsföring av serien och förlagsverksamheten. Petra har ofta ansvar för hela processen från ‘ax till limpa’ med konceptutveckling, formgivning och produktionsledning med många inblandade aktörer. Det är den perfekta lösningen för oss eftersom vi får både snygga produkter och trygga leveranser.«

Filip Wijkström

Associate Professor, Stockholm School of Economics

»Jag hade förväntat mig vanligt marknadsförings- och PR-lingo, men fann något skarpt vid sidan av, något med hjärtat på rätt ställe. Vilket är viktigt när man som Wanås konst, vill hitta nya vägar att nå fler.«

Mattias Givell

Verksamhetschef för Wanås konst

»Positivt också att de tillbringat ett par timmar innan mötet med att traska runt i vårt närliggande centrum, känt in platsen och också ställt frågor till boende/besökare i området. Alltid positivt när man möter en konsult som är mer nyfiken än förväntat.«
Helena Lundberg

Marknadschef, Huddinge kommun

»Manifesto anlitades i vårt varumärkesarbete när vi stod inför utmaningen att förena två lokalt starka varumärken till ett nytt. En omfattande varumärkesanalys lade grunden för den varumärkesstrategi som kommer styra Njudung Energis varumärkesarbete under de kommande åren. Manifesto har också skapat Njudung Energis visuella identitet innehållande logotype och grafisk profil, en identitet som vi redan är mycket stolta över och som kommer att följa företaget under en lång tid. För mig är erfarenhet, lyhördhet, fingertoppskänsla tre ord som beskriver Manifesto.«

Simon Nilsson

Marknadschef, Njudung Energi