Mötesbord på Genetor

Välkommen till Manifesto! Skriv en rad eller slå en signal till:

Michael Nilsson, varumärkesstrateg
(Förändringsledare / copywriter / föreläsare
0732-486186, michael@manifesto.se.
• Civilekonom med marknadsinriktning, Handelshögskolan i Göteborg.
• Filosofie Magister i filmvetenskap med fokus på svensk reklamfilm, Göteborgs universitet.

Petra Lundin, designchef
(Art Director / grafisk formgivare)
0739-529126, petra@manifesto.se.
• Master of Fine Arts, Högskolan för Design och Konsthantverk, Göteborgs universitet.
• Commercial Art, American College i London.

Manifestos historia.

Michael Nilsson startade Manifesto som en copybyrå 1995. Första kunden hette Forsman & Bodenfors och hade precis blivit utsedd till Sveriges bästa reklambyrå för första gången. De närmaste åren frilansade han som copywriter för F&B och ett dussin andra byråer i Göteborg, Malmö och Köpenhamn.

2003 klev Petra Lundin ombord. Med en art director i huset kunde vi arbeta under vårt eget företagsnamn. Vår första kampanj var för Folkhälsoinstitutet. Utomhus är det särskilt viktigt att fatta sig kort: Det finns två sätt att undvika hiv. Kondom är det roligaste.

Nunnorna blev den skånska kampanj som Resumés jury rankade högst på över ett år. En smakstart för en ny byrå. Sydsvenskan uppmärksammade kampanjen redaktionellt. Ännu roligare var det att folk på stan började peka ut stortavlorna för att deras vänner inte skulle missa dem. Det händer inte så ofta.

Utomhusaffisch för Folkhälsoinstitutet med texten: Det finns två sätt att undvika hiv. Kondom är det roligaste.