Har du hört någon tacka nej till design?

Vi designar allt som har med varumärkesidentitet att göra. Designstolar och designhotell får andra ägna sig åt, men vi har drivit ett designmuseum. Och designat Sveriges största designtävling.

Designtjänster: namnidentitet, logotyper, symboler, grafiska manualer, bokdesign, skyltserier.

Bild på logotyp, diplom och guldmedalj för Svenska Designpriset

Petra designade Svenska Designpriset. 

Vi gillar inte att tävla i design. Tävlingar premierar aldrig strategiarbetet. Designjurys tycker till om färg och form, estetiska omdömen överlåter vi åt våra uppdragsgivare. Men det var kul att vår art director, Petra Lundin, designade identiteten till Sveriges största tävling i design, Svenska Designpriset.

Visuell kommunikation skapar första intrycket, och igenkänning.

En stark logotyp och grafisk identitet sticker ut i bruset och står sig över tiden. Strategisk design skapar igenkänning i olika medier och på så vis skapar varumärket en relation med kunden utan att bli en del av reklambruset. Det finns inget designbrus.

Foto Petra Lundin. Bild på Dunkers kulturhus med Manifesto O, gummikrukor, placerade i två rader på vardera sidan om entrén

Testbed för social innovation.

Med ”världens minsta designmuseum” ville vi visa vad design kan betyda för samhällsutvecklingen. Tillsammans med 18 praktikanter från sex länder arrangerade vi 10 utställningar med olika hållbarhetsteman.

GO Helsingborg var tre digitala presentationer för det lokala näringslivet 2020. Branding, Change Management och Employer Branding, Projektet genomfördes med stöd från Näringslivsfonden Corona.   

Manifesto X hos Grayling

Varumärkets namn är en effektiv kommunikationskanal.

Namnet är den första byggstenen i ett varumärkes identitet. Vi namnger allt från varumärkesfusioner till stadsfester. Videon visar resultatet av några olika namnprocesser. (86 sekunder.)