Vi är specialister på platsvarumärken.

Varumärkesarbete handlar i mångt och mycket om att skapa engagemang. Vi når resultat genom att involvera och aktivera intressenterna. En annan styrka är att vi skiljer på platser och andra varumärken. Platser har fördelar som andra varumärken bara kan drömma om (om inte de också börjar tänka som platsvarumärken).   

Tänk som ett platsvarumärke.

Vi arbetar framför allt med platsvarumärken, men även företag vinner på att betrakta arbetsplatsen som en plats. De flesta människor vill tycka om platsen de arbetar på. Fast då måste  varumärkesstrategin gå djupare än kärnvärden. Det är där Manifesto kommer in. Vi har utvecklat strategier för allt från byggbolag till vårdföretag. Alltid med starkt fokus på hållbarhet, och med tydliga målbilder. 

strategi för stockholms äldsta byggföretag

Gott rykte sedan 1914

Efter tre decennier har man hört en del roliga kommentarer under kundmöten. Presentationen för Viktor Hanson gav en av de bästa. Under strategipresentationen sa en uppdragsgivare att han kände sig 20 år yngre och tänkte hjula ut från mötet. (Uppdrag genom NOEGO.)

Varumärkesstrategi för Alvesta kommun

Känslan för Alvesta

Det är inte många som vet att Alvesta är en av Sveriges starkaste näringslivskommuner. Det ska vi ändra på med en ny platsvarumärkesstrategi. Uppdraget har omfattat analysarbete, intervjuer, digitala workshops och strategiutveckling. Michael Nilsson presenterade strategin på tre kommunala personalfester, som “förband” till Uno Sveningsson. 

PEAB Fastighetsutveckling Syd 

Varumärkesutbildning

PEAB beställde en skräddarsydd utbildning om Place och Property Branding. Michael Nilsson besökte huvudkontoret i Hyllie för att lyfta positiva värden, tala om hållbarhet som en co-creation-strategi och betrakta innovation som ett strategiskt kretslopp.

söderhamns skärgård fick flytta in till stan 

Vi startade med 18 minus.

 När vi träffade Söderhamns kommunledning hade de haft 18 negativa flyttnetton i rad. Tack och lov visade vår analys flera styrkor som kunde utvecklas till konkurrensfördelar, bland annat föreslog vi att skärgården skulle börja i “gurkparken” (bilden). Efter idogt förankringsarbete fick kommunen sitt första positiva befolkningsnetto på 21 år; 400 personer över budget.