Vi är specialister på att skapa resultat.

Varumärkesarbete handlar i mångt och mycket om att öka engagemanget för varumärket. Vi når resultat genom att involvera medarbetare och aktivera varumärkets intressenter. En annan framgångsfaktor är att vi gör skillnad på platser och andra varumärken. Platser har fördelar som andra varumärken bara kan drömma om (såvida inte de också börjar tänka som platsvarumärken).   

Tänk som ett platsvarumärke.

Manifesto arbetar framför allt med platsvarumärken, och företag har mycket att vinna på att betrakta arbetsplatsen som en plats. Nästan alla människor vill tycka om platsen de bor eller arbetar på. Fast då måste den strategiska bottenplattan gå djupare än kärnvärden och värdegrunder. Det är där vi kommer in. På senare år har vi utvecklat varumärkes- och kommunikationsstrategier för allt från byggbolag till privata vårdföretag. Alltid med starkt fokus på hållbarhet, och med tydliga resultat. 

strategi för stockholms äldsta byggföretag

Gott rykte sedan 1914

Efter tre decennier har man hört en del roliga kommentarer under kundmöten. Presentationen för Viktor Hanson gav en av de bästa. Under strategipresentationen sa en uppdragsgivare att han kände sig 20 år yngre och tänkte hjula ut från mötet. (Uppdrag genom NOEGO.)

Varumärkesstrategi för Alvesta kommun

Känslan för Alvesta

Det är inte många som vet att Alvesta är en av Sveriges starkaste näringslivskommuner. Det ska vi ändra på med en ny platsvarumärkesstrategi. Uppdraget har omfattat analysarbete, intervjuer, digitala workshops och strategiutveckling. Michael Nilsson presenterade strategin på tre kommunala personalfester, som “förband” till Uno Sveningsson. 

PEAB Fastighetsutveckling Syd 

Varumärkesutbildning

PEAB beställde en skräddarsydd utbildning om Place och Property Branding. Michael Nilsson besökte huvudkontoret i Hyllie för att lyfta positiva värden, tala om hållbarhet som en co-creation-strategi och betrakta innovation som ett strategiskt kretslopp.

i söderhamn blev 18 minus ett stort plus 

Projektet som startade allt.

Söderhamns kommunledning konstaterade 18 negativa flyttnetton i rad när vi träffades. Vår strategiska analys visade att flera styrkor kunde utvecklas till konkurrensfördelar. Vårt kreativa koncept byggde på att även involvera de unga invånarna i varumärkesarbetet (de är flitigast i sociala medier). Vi höll en workshop med barn, talade med ungdomar på stan och på en biograf. Dessutom initierade vi en reklamfilmstävling. 13 bidrag resulterade i 11 000 visningar, ungefär så många som bor i tätorten. Efter två års samarbete fick kommunen sitt första positiva befolkningsnetto på 21 år; 400 personer över budget.