Strategi är snabbaste vägen till målet. AI gör det ännu snabbare.
En förklaring till att vi skapar resultat är att vi involverar folket på platsen när vi utvecklar AI-koncept, samskapande gör att vi väcker rätt känslor redan från start. En annan framgångsfaktor är att vi alltid utgår från våra kunders målsättningar. Vi gör skillnad på platser och andra varumärken. Platser har fördelar som andra varumärken bara kan drömma om (såvida inte de också börjar tänka som platsvarumärken).
Platsvarumärken med mera.
Vi är nog mest kända för våra strategiska platsprojekt, men vi arbetar även med andra varumärken som fokuserar på hållbarhet. På sistone har vi konceptutvecklat två privata vårdbolag, konsulter inom hållbar samhällsbyggnad samt en italiensk fordonstillverkare med elektriska drivlinor i alla viktklasser.
strategi för stockholms äldsta byggföretag
Gott rykte sedan 1914
Efter tre decennier har man hört en del roliga kommentarer under kundmöten. Presentationen för Viktor Hanson gav en av de bästa. Efter strategipresentationen sa en uppdragsgivare att han kände sig 20 år yngre och tänkte hjula ut från mötet. (Uppdrag genom NOEGO, 2022.)
Varumärkesstrategi för Alvesta kommun
Känslan för Alvesta
Det är inte många som vet att Alvesta är en av Sveriges starkaste näringslivskommuner. Det ska vi ändra på med en ny platsvarumärkesstrategi. Uppdraget har omfattat analysarbete, intervjuer, digitala workshops och strategiutveckling. Michael Nilsson presenterade strategin på tre kommunala personalfester, som “förband” till Uno Sveningsson. (2021–22.)
PEAB Fastighetsutveckling Syd
Varumärkesutbildning
PEAB beställde en skräddarsydd utbildning om Place och Property Branding. Michael Nilsson besökte huvudkontoret i Hyllie för att lyfta positiva värden, tala om hållbarhet som en co-creation-strategi och betrakta innovation som ett strategiskt kretslopp. (2021.)
i söderhamn blev 18 minus ett stort plus
Projektet som startade allt.
Söderhamns kommunledning konstaterade 18 negativa flyttnetton i rad när vi träffades. Vår strategiska analys visade att flera styrkor kunde utvecklas till konkurrensfördelar. Vårt kreativa koncept byggde på att även involvera de unga invånarna i varumärkesarbetet (de är flitigast i sociala medier). Vi höll en workshop med barn, talade med ungdomar på stan och på en biograf. Dessutom initierade vi en reklamfilmstävling. 13 bidrag resulterade i 11 000 visningar, ungefär så många som bor i tätorten. Efter två års samarbete fick kommunen sitt första positiva befolkningsnetto på 21 år; 400 personer över budget.