Manifesto
  • STRATEGI
  • DESIGN
  • FÖREDRAG
  • KUNDER
  • KONTAKT
Select Page

48h på 6 h

by Inhoppare | Mar 4, 2011 | Manifesto backstage

skisser

För nöjes (och övnings) skull iscensatte vi igår ett case likt de i reklamtävlingen 48h, fast på sex timmar. Istället för att ägna timmarna åt 1 annonsförslag fick vi av vår fiktiva kund uppdraget att presentera 15 förslag. Och en ny varumärkeskategori, tre nya varianter av produkten, en förpackningsskiss samt en logotyp.

Arbetsgruppen bestod av Maria Hillerström, Jade Olsson och övertecknad (Daniel Svensson). Den fiktiva kunden Smöra ville få målgruppen “de nya svenskarna” att äta mer smör. Smöras smör, en helt ny produkt gjord på smör, rapsolja och kryddor (den första produkten i varumärkeskategorin kryddoljesmör).

Efter sex tuffa timmar var vi nöjda med resultatet. Vinnarannonserna har gömt sig i gruppmedlemmarnas respektive portfolios och lyser därför med sin frånvaro.

skisser
Skissat.

Jade med logon
Jade presenterar Smöras logotyp.

workflow
Organiserat kaos.

Recent Posts

  • Välkommen till en kommunikationsbyrå som har ditt varumärkes bästa för ögonen.
  • Kim Utzon ritade huset. Petra Lundin designade krukorna.
  • Helsingbord – Helsingborg på en tallrik
  • Wegoism på Cnema i Norrköping
  • Praktik på Manifesto

Categories

  • Aktuellt
  • Branding by Design Center
  • CASE
  • Debatt
  • Designat
  • Föredrag
  • Hållbar design
  • Heart Direction
  • Kalender
  • Kunder
  • Manifesto backstage
  • Manifesto Testar
  • MOYO
  • Nyhetsbrev
  • Okategoriserade
  • Out there
  • Platsmarknadsföring
  • Platsutveckling
  • Press
  • Social design
  • Sociala medier
  • Sommarbloggen
  • Trendrapport
  • Utbildning
  • Workshops

Archives

  • STRATEGI
  • DESIGN
  • FÖREDRAG
  • KUNDER
  • KONTAKT
  • Facebook
  • X
  • RSS
© Manifesto 2023  |  phone Michael +46 732 486 186  |  e-mail info [at] manifesto.se