Även om mediebruset försämrar oddsen, kan ett varumärke fortfarande tjäna på att synas i köpta kanaler. Under årens lopp har vi gjort en hel del reklam. Vår utomhuskampanj för Malmö stad och Polisen (Heja Malmö) hamnade på tio-i-topp-listan i Resumés Månadens kampanj i våras. Kampanjen för Håkanssons skor utsågs till en av Skånes bästa helsidor i Helsingborgs Dagblads annonstävling. Utomhuskampanjen för Folkhälsoinstitutet låg på Resumés topplista för printreklam, som enda skånska kampanj på över ett år. Det är mer än de flesta varumärkesbyråer kan skryta med (och många kommunikationsbyråer med för den delen).
Här är några exempel på annonser vi gjort:
[slideshow id=1]
Vill du kika lite närmare kan du göra det här.
Böcker, tidningar och trycksaker
Även när vi arbetar med trycksaker i olika former, bottnar designen i varumärkesstrategin. Varje enskild enhet blir en integrerad del av varumärkets identitet. Oavsett om det handlar om en serie böcker, kundtidningar, årsredovisningar eller företagspresentationer, skapar vi ett grafiskt mervärde som utvecklar varumärket ett steg till.
För Malmö stad har vi gjort en katalog och en app för iPhone och Android. Läs mer här.
Heja Malmö är en integrerad kampanj för Malmö stad och Polisen. I helhetsuppdraget som omfattar alltifrån strategi till kommunikation, har vi bl.a. gjort en utomhuskampanj, en blogg och Plånboken – Om din roll i Malmös kriminella nätverk.
Ersta Sköndal högskolas studiekatalog 2010/2011.
Bokformgivning av Forskning i fickformat, en bokserie från SIR vid Handelshögskolan i Stockholm i samarbete med PwC.