Varumärkesskolan är Manifestos utbildningskoncept – korta, casebaserade utbildningar som du har nytta av direkt i ditt arbete. Utbildningsformen är en blandning av korta introduktioner och övningspass. Utbildningen ges i mindre grupper för att skapa större engagemang. Före kursstart får alla deltagare en mindre hemuppgift (ca 2 timmar).

2018 års tema är platsutveckling, men kursen är relevant för alla som arbetar med att utveckla varumärken i en eller annan form. Bland mycket annat lär du dig att utveckla en strategi för ett starkare »Vi« och att utveckla varumärket internt. Du behöver inga förkunskaper om platsutveckling, “din” plats kan lika gärna vara din arbetsplats.

Kursinnehåll:
• Värdet av platsutveckling
• Vi-sion eller Ni-sion?
• Det interna varumärkesarbetet
• Förankring, internt och externt
• Kommunikation som fungerar

Kursledare: Michael Nilsson. Michael har tidigare undervisat om varumärkesutveckling på flera lärosäten: IHM, Malmö universitet och Lunds universitet Campus Helsingborg, för att nämna några.

Max 8 deltagare per kurs. Pris per grupp, halvdag: 19 900 kr, heldag 24 900 kr exkl moms. (Vill du ha individuell utbildning/handledning, be om offert). I kursavgiften ingår boken Platser och varumärken: strategisk manual för plats- och destinationsutveckling. 

För intresseanmälan (ej bindande i detta skede): info@manifesto.se. Vill du veta mer, slå en signal till Michael Nilsson, 0732-486186, eller maila michael@manifesto.se