Vårt inredningskoncept Y.O.U. You (Your Office Understands You) skapar rum för kreativitet på kontoret. Kreativa rum handlar inte om färgglada bollhav, som det är lätt att få intryck av, utan om att ge medarbetarna vad de behöver för att känna engagemang i varumärkets vardag. Och frågan är om det finns någon mer uppskattad form av intern marknadsföring.
Strategisk inredning ger både kunder och medarbetare en starkare upplevelse av varumärket. Vi utgår från varumärkesstrategin även när vi utvecklar inredning. Därmed inte sagt att vi alltid går lika bokstavligt tillväga som när vi gjorde inredningen till det digitala utvecklingsbolaget Mindpark. Där blev visionen och värderingarna en del av interiören.
I Mindparks fall har vi lämnat återbäring på arvodet i form av gratis medieutrymme. Att varumärkesplattformen sitter i väggarna väckte uppmärksamhet i tidningar som Civilekonomen och Sydsvenskt Näringsliv. Brand Managers chefredaktör gillade att vi lyckades hitta en soffa uppbyggd av element som matchar logotypen, som Manifesto naturligtvis också har designat.
För Bjurfors Öresund har vi gjort inredningskoncept till två mäklarbutiker. Genom att komplettera företagets palett med bra inredningsfärger skapade vi en varmare och mer välkomnande atmosfär. För att få in ännu mer hemkänsla i Trelleborgskontoret ritade vi in ett danskt sideboard från 1960-talet och en fondtapet i den nya färgskalan.
Här kan du läsa mer om våra tjänster inom inredning.
Och här kan du läsa om våra egna produkter.