Igår gick vårt strategiska designseminarium »The Stuff That Dreams Are Made Of« för andra gången. I det här seminariet visar vi hur man med hjälp av kreativitet kan styra olika strategiska processer. Allt utifrån ett varumärkesperspektiv. Den här gången utmärkte sig särskilt Tvärtomaten i vår utvärdering (tack för alla snälla och uppmuntrande kommentarer). Därför repriserar vi gärna en bild på vederbörande.

Till det yttre en helt vanlig tvättmaskin, som använd på rätt sätt förvandlas till en livs levande lateralt tänkande Tvärtomat. Bra att ha till hands när djupt rotade strukturer behöver förändras.

Den här gången kom seminariedeltagarna från så vitt skilda verksamheter som Cerdo, Epik, Helsingborgs stad, ik2, Marknadsstrategerna, Media Mötesplats Malmö, Region Skåne, Skanska, Struktur, Transfer , Unionen samt White Arkitekter. Med på seminariet var också journalisten Marie Bosund och Anette Bjernklev från Marknadsföreningen i Malmö. Vi vill tacka alla deltagare som bidrog till att det blev en ovanligt skön eftermiddag

I oktober går seminariet kl 15 till 17 torsdagen den 16 och torsdagen den 30. Hör gärna av dig om du är intresserad av att delta så sår du veta mer. Seminariet är kostnadsfritt och vänder sig till dig som är intresserad av nya perspektiv på kontorets inredning och handlar även om arkitektur.