Sociala medier

I rätt händer är den sociala webben perfekt för varumärkesutveckling, eftersom den ger oss alla möjligheter att utveckla våra relationer med omvärlden.

Strategi- och konceptutveckling
Vi utvecklar strategier och koncept som bäddar för social framgång. Och designar och producerar bloggar och andra sociala medieplattformar.

Godare nyheter sociala medier

För Findus Foodservices har vi utvecklat strategi för närvaron i det sociala medielandskapet. Och bloggkonceptet Godare nyheter. Vi har även designat och producerat själva bloggen: godarenyheter.se Här tar Findus ett nytt grepp om maten i äldrevården.

För Malmö högskola har vi skapat bloggen produktdesigner.se, där studenter bloggar om sina projekt i takt med att examensutställningen närmar sig.

Ett annat exempel är bloggen hejamalmo.se, som är en del av vår kampanj för Malmö stad och Polisen.

Appen Kul i Malmö för iPhone och Android är ett annat uppdrag för Malmö stad.

Böcker
Vi har givit ut två böcker om sociala medier, en tredje är på väg. Här kan du ladda ner ett digitalt gratisexemplar av vår första bok, Den sociala revolutionen: Varumärkets guide till de sociala medierna, som numera är slutsåld. Vår andra bok, Sociala? Medier? är en antologi där 36 skribenter från olika yrkesområden reflekterar över det sociala medielandskapet. Här kan du läsa mer om den, och även beställa den direkt från oss.

Den sociala revolutionen och Sociala? Medier? - böcker om sociala medier

Workshops och föredrag
Vi delar gärna med oss av våra kunskaper i workshops och föredrag. Vi har bl.a. talat för reklambyråer  i Göteborg, civilekonomerna i Helsingborg, Marknadsföreningen i Malmö och för Scan Coin under deras säljkonferens på Mallorca. Vi har hållit workshop med Branding Danmark på Jylland och med en lång rad företag i egen regi hemma på kontoret. Vi har ett utbildningspaket för sociala medier. Vill du diskutera ett föredrag, en workshop eller någon form av undervisning, kontakta Michael Nilsson, ring 0732-486186 eller maila.

2 thoughts on “Sociala medier

  1. Pingback: Sveriges kommuners marknadsföring 2011: 3 & 4. Internet och sociala medier | Platskontoret

  2. Pingback: Sommarbloggarna: Daniel Svensson visar vägen till högsommar | Manifesto

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *