Föredrag
Vi anlitas ofta som föreläsare och workshopledare inom sociala medier, varumärkestänkande, branding, design, strategiarbete, kampanjplanering, reklamfilm, intern varumärkesutveckling, inredning som varumärkesbygge och kreativt skrivande.

 

Workshops
Det krävs en hel del magkänsla om man ska lyckas utveckla ett varumärke, men oddsen blir betydligt bättre om man försäkrar sig om att det är en gemensam magkänsla. En workshop är ofta ett bra sätt att sprida känslan för  det egna varumärket, och att sprida kunskap, förstås.

Andra bra workshopteman är trend management/omvärldsanalys, vårt varumärke, inredning som varumärkesbygge, för att bara ta några exempel. Vi har utvecklat ett särskilt koncept för workshops inom ramen för design- och varumärkesarbetet.

Vi har ett utbildningspaket för sociala medier, med workshops, föredrag och howroom. Maila till Michael om du vill veta mer.

 

Exempel på uppdrag – föreläsningar och workshops:

Scan Coin Sales Conference 2010 Mallorca: From world wide web to Win Win Win (Två föredrag om sociala medier för dotterbolag och återförsäljare)

Söderhamns kommunstyrelse: Söderhamn och varumärket (föredrag om platsmarknadsföring)

Marknadsföreningen i Malmö (MiM)Den sociala revolutionen (föredrag om sociala medier)

Cap & Design Live: Sociala medier för reklambyråer (föredrag om sociala medier för reklambyråer i Göteborg)

Branding Danmark (intressentorganisation som arbetar med marknadsföringen av Danmarks nationella varumärke): Tribal/Viral/Social (Workshop om sociala medier)

Stockholm Business Region: Om konsten att skapa en upplevelse (föredrag om platsmarknadsföring)

Lundaland: Om platsen och identiteten (föredrag om platsmarknadsföring)

POFF: Om platsen och upplevelsen (föredrag om konstnärers potentiella roll i platsmarknadsföringen)

Civilekonomerna i Helsingborg: Sociala medier och andra sociala medier

Mentorskapsakademin/Expandera: Omvärldsbejakning: Att tacka ja till förändring

Creative Day 2009 i Stockholm, Göteborg och Malmö: Creative Spaces – Rum för kreativitet

Marknadsföreningen i Malmö (MiM): The Future of Branding

Göteborg International Film Festival: 90 minuter 1900-tal: en reklamfilmsodyssé

Humanistdagarna vid Göteborgs universitet: Om varans olidliga lätthet

Valentin Byhr reklambyrå: workshop om reklamfilm

Industrihistoriska föreningen i Skåne: Den svenska reklamfilmen

Exempel på undervisningsuppdrag/föredrag på skolor:

Forsbergs skola i Malmö, huvudlärare i copywriting

AcadeMedia i Malmö, huvudlärare i kampanjplanering

AcadeMedia i Malmö, Brand Day: Hur man skapar ett eget varumärke

ProCivitas Gymnasium i Malmö: varumärken och varumärkestänkande

Malmö högskola: Att sälja sig själv och sina tjänster