I tisdags arrangerade Almi företagspartner Business & Digitala Medier på Malmö Stadsbibliotek. Manifesto och nio andra företag var inbjudna för att presentera sina respektive erbjudanden. Företagen representerade ett brett spektrum inom digitala medier. Manifesto var dock ganska ensamma om att ha ett tydligt fokus på sociala medier. De andra företagen var mer inriktade på digital reklam, t.ex. Google annonsering, Facebook annonsering, sökmotorannonsering och e-postmarknadsföring. Sökmotoroptimering och Augmented Reality var två andra teman. Varje anförande var satt till sex minuter och flera av talarna hamnade i svår tidsnöd, vilket gjorde att man tyvärr gick miste om viktiga poänger.

Sofia Murray på Stadsbibliotekets Företagsservice hade satt ihop en läslista på böcker om digitala medier, som glädjande nog toppades av Sociala? Medier? En antologi om en ny tid. Som av en händelse hade Michael Nilsson med sig ett par böcker till biblioteket eftersom vi hade kunnat konstatera att ett av bibliotekets exemplar hade försvunnit. Nu finns det två nya exemplar som för tillfället befinner sig på inbindning men som snart är klara för utlån.

Ett femtiotal personer deltog i eventet. Flera av dem har redan anmält sig till våra öppna seminarier om sociala medier.