Wegoism på Cnema i Norrköping

Wegoism på Cnema i Norrköping

Wegoism-turnén fortsätter till Norrköping. Torsdagen den 8 februari gästar vi biografen Cnema. I det här seminariet visar Michael Nilsson steg för steg hur du utvecklar det interna engagemanget – en bristvara i många verksamheter – till en ovärderlig strategisk...
När 2 varumärken blir 1

När 2 varumärken blir 1

När de lokala energibolagen i Vetlanda och Sävsjö bestämde sig för att gå under gemensam flagg – Njudung Energi – fick Manifesto uppdraget att utveckla det nya varumärkets strategi och identitet. Att två olika företagskulturer ska förenas ger varumärkesanalysen en...
Wegoism fick premiär i Umeå

Wegoism fick premiär i Umeå

Mitt föredrag om det interna varumärkesarbetet fick premär i Umeå, en stad som har utvecklats i rekordfart sedan sist jag var där för tjugo år sådan. Då var det filmfestivalen som lockade, denna gång inledde jag marknadsföreningens höstsäsong. Det är åtta år sedan jag...
Ett nytt varumärke ser dagens ljus

Ett nytt varumärke ser dagens ljus

Att två varumärken ska bli ett händer inte allt för ofta. Därför är det en spännande resa som vi gör tillsammans med två lokala energibolag, Vetlanda Energi och Teknik AB (Vetab) och Sävsjö Energi AB (Seab). Ett samarbete bolagen emellan finns sedan tidigare men nu...
Platskontoret blir Trends & Brands

Platskontoret blir Trends & Brands

Nu blir vårt nyhetsbrev Platskontoret en kvartalsvis trendrapport. I Trends & Brands skriver vi fortfarande om platser och varumärken men också om trender och tendenser. Trend Management blir allt viktigare för varumärkesutveckling. I det första numret hämtar vi...