Hej Dan Jönsson på Helsingborgs Dagblad!

Hej Dan Jönsson på Helsingborgs Dagblad!

Den här texten är ett svar på Dan Jönssons artikel “Väx upp, Helsingborg!” i Helsingborgs Dagblad söndagen den 2 februari. Hej Dan Jönsson, Under rubriken “Väx upp, Helsingborg” tar du heder och ära av två konsulter som har gjort en utredning av Helsingborgs kulturliv...
Malmö stad och Polisen. Kommunikationsstrategi, kampanjproduktion.

Malmö stad och Polisen. Kommunikationsstrategi, kampanjproduktion.

PROBLEM: Malmö stad och Polisen ville få Malmöborna att förstå sambandet mellan den organiserade brottsligheten och de val många gör i vardagen. LÖSNING: Vi skapade avsändaren Heja Malmö och förvandlade moralproblematiken till plånboksfrågor. RESULTAT: Redan de första...

Söderhamn. Varumärkesstrategi, förankringsarbete.

PROBLEM: Söderhamn vill minska utflyttningen och få folk att flytta in till kommunen. LÖSNING: Som vanligt undvek vi att basera varumärkesstrategin på kärnvärden och tog i stället fasta på de styrkor som var mest utslagsgivande. Vi »förbjöd« abstrakta begrepp som...
Söderhamn. Taktisk rådgivning.

Söderhamn. Taktisk rådgivning.

PROBLEM: Söderhamns kommun tyckte att det var tråkigt att det mesta man såg av stan på Youtube var berusade tonåringar som filmade varandra. LÖSNING: Kommunen tänkte göra en officiell informationsfilm som visade upp stan från sin bästa sida. Vi föreslog att Söderhamn...