Resultatet. Resultatet. Resultatet.

Resultatet. Resultatet. Resultatet.

Förlåt om vi verkar tjatiga men i slutändan är det bara resultatet som räknas. Vartenda större uppdrag vi har fått de senaste åren har tillkommit på direkt förfrågan från kund, t.ex. strategiska varumärkesarbeten för Mariestad, Kristinehamn, Söderhamn och Landskrona....
Strategisk design är svaret på rätt frågor.

Strategisk design är svaret på rätt frågor.

Vårt jobb handlar inte om att »snygga till« och »fräscha upp«. För oss är design ett strategiskt verktyg som ska skapa resultat, oavsett om det gäller logotyper, grafiska profiler, namnidentiteter eller en bokserie. Det är ingen slump att just Handelshögskolan i...

Två utbildningar om Place Branding och Destinationsutveckling

Det händer att vi blir ombedda att tipsa om bra utbildningar inom platsmarknadsföring. Tidigare har vi saknat ett riktigt bra svar på den frågan. Nu är vi desto gladare att kunna presentera två egna utbildningar: Place Branding respektive Destinationsutveckling. Under...
Malmö stad och Polisen. Kommunikationsstrategi, kampanjproduktion.

Malmö stad och Polisen. Kommunikationsstrategi, kampanjproduktion.

PROBLEM: Malmö stad och Polisen ville få Malmöborna att förstå sambandet mellan den organiserade brottsligheten och de val många gör i vardagen. LÖSNING: Vi skapade avsändaren Heja Malmö och förvandlade moralproblematiken till plånboksfrågor. RESULTAT: Redan de första...

Söderhamn. Varumärkesstrategi, förankringsarbete.

PROBLEM: Söderhamn vill minska utflyttningen och få folk att flytta in till kommunen. LÖSNING: Som vanligt undvek vi att basera varumärkesstrategin på kärnvärden och tog i stället fasta på de styrkor som var mest utslagsgivande. Vi »förbjöd« abstrakta begrepp som...