Nytt från Manifestos designstudio: Logoboken: Om varumärkets största gemensamma nämnare

Logoboken från Manifesto med tankar kring varumärke och logotyp

Nu släpper vi vår tredje bok, Logoboken: Om varumärkets största gemensamma nämnare. Att temat är strategisk design är kanske inte någon större överraskning. Manifesto har gjort en hel del logotyper genom åren och vi tyckte att det var på tiden att vi berättar lite om hur vi ser på identitetens roll i varumärkesarbetet. Till den här boken har vi hämtat kreativ inspiration från en rad specialister på olika områden; Coco Chanel, Milton Glaser och Stanley Kubrick, för att bara nämna några.

Här kan du ladda ned en digital förhandsversion alldeles gratis. Vill du bjuda igen får du gärna komma med feedback när du har läst. Tyck till i största allmänhet, och kommentera gärna om du hittar korrekturfel som vi kan tvätta bort. Tack på förhand!

3 thoughts on “Nytt från Manifestos designstudio: Logoboken: Om varumärkets största gemensamma nämnare

  1. Eddie

    Tack för kul, snygg och intressant läsning!

    Korrhjälp:
    Har inte hunnit läsa hela, men hittade ett stavfel på
    sid 10: Rad 16, ”gjord” ska väl vara ”jord” ?

    Hälsningar
    Eddie

Comments are closed.