Föredrag
Vi anlitas ofta som föreläsare och workshopledare inom platsutveckling, strategiarbete, internt varumärkesarbete, marknadsföring i sociala medier, rekamfilm och design,
Workshops
Det krävs en hel del magkänsla om man ska lyckas utveckla ett varumärke, men oddsen blir betydligt bättre om man försäkrar sig om att det är en gemensam magkänsla. En workshop är ett bra sätt att sprida känslan för det egna varumärket, och att sprida kunskap, förstås.
Vi har utvecklat ett eget workshopkoncept inom ramen för design- och varumärkesarbetet. Ett koncept som vi anpassar till varje uppdrag. Här är feedback från två av våra beställare:
Mariestads kommun. Pia Stenström, varumärkesutvecklare: »Tack för superbra workshop. Många av de medverkande har gjort några sådana nu och förväntade sig nog ‘same old’. Vi fick både tankeställare och inspiration med oss!!«
Helsingborgs Stads Näringslivskontor. Lotte Karlefors, projektledare: »Tack för bra och givande timmar! Vi fick ut väldigt mycket av dagen och jag vet att det var mycket för att vi hade fått in annat av dig, än modeller på stolar och tips på vilka som ska sitta var. Det handlar trots allt om människor!«
Vi kunde inte ha sagt det bättre själva. Allt vi gör handlar om människor. Allt.
Exempel på uppdrag – föreläsningar och workshops:
Scan Coin Sales Conference Mallorca: From world wide web to Win Win Win (Två föredrag om sociala medier för dotterbolag och återförsäljare)
Söderhamns kommunstyrelse: Söderhamn och varumärket (föredrag om platsmarknadsföring)
Marknadsföreningen i Malmö (MiM): Den sociala revolutionen (föredrag om sociala medier)
Cap & Design Live: Sociala medier för reklambyråer (föredrag om sociala medier för reklambyråer i Göteborg)
Branding Danmark (intressentorganisation som arbetar med marknadsföringen av Danmarks nationella varumärke): Tribal/Viral/Social (Workshop om sociala medier)
Stockholm Business Region: Om konsten att skapa en upplevelse (föredrag om platsmarknadsföring)
Lundaland: Om platsen och identiteten (föredrag om platsmarknadsföring)
POFF: Om platsen och upplevelsen (föredrag om konstnärers potentiella roll i platsmarknadsföringen)
Civilekonomerna i Helsingborg: Sociala medier och andra sociala medier
Mentorskapsakademin/Expandera: Omvärldsbejakning: Att tacka ja till förändring
Creative Day 2009 i Stockholm, Göteborg och Malmö: Creative Spaces – Rum för kreativitet
Marknadsföreningen i Malmö (MiM): The Future of Branding
Göteborg International Film Festival: 90 minuter 1900-tal: en reklamfilmsodyssé
Humanistdagarna vid Göteborgs universitet: Om varans olidliga lätthet
Valentin Byhr reklambyrå: workshop om reklamfilm
Industrihistoriska föreningen i Skåne: Den svenska reklamfilmen
Exempel på undervisningsuppdrag/föredrag på skolor:
Forsbergs skola i Malmö, huvudlärare i copywriting
AcadeMedia i Malmö, huvudlärare i kampanjplanering
AcadeMedia i Malmö, Brand Day: Hur man skapar ett eget varumärke
ProCivitas Gymnasium i Malmö: varumärken och varumärkestänkande
Malmö högskola: Att sälja sig själv och sina tjänster