Varje gång jag träffar danskar i jobbet inser jag att de förstår något som många svenskar inte bekymrar sig alltför mycket om – att det är resultatet som räknas. Mindre än hälften av de svenska börsbolagen mäter inte ens effekten av sin marknadskommunikation, och då...
Manifesto har gjort logotyp och grafisk profil till Utvalt i Skåne, en jurybedömd utställning av konsthantverk, slöjd och form, med start 2015. Logotypen är formgiven med tanken att även typografin ska associera till hantverk. Uppdragsgivarna är KHVC och Slöjd i...
PROBLEM: Findus ville lyfta frågan om kvaliteten på maten i äldreomsorgen. LÖSNING: Vi skapade kampanjbloggen godarenyheter.se, och coachade företagets bloggare. RESULTAT: Findus Foodservices fick en egen kanal som gav dem fria händer att kommunicera olika aspekter av...
Idag anlände kryssningsfartyget Norwegian Star för första gången till Helsingborgs hamn. De ca 2200 passagerarna välkomnas av Susanne, Sara och Monica från Helsingborgs stad i vacker traditionell design och med folkmusik och dans av Åsbo spelemän. Passagerarna stannar...
Vi har fått i uppdrag att fornge en logotyp för en jurybedömd utställning av konsthantverk i Skåne. Projektet är ett samarbete mellan KHVC, Konsthantverkscentrum, och Slöjd i Skåne. Det finns så många skickliga konsthantverkare här i Skåne. Det ska bli ett sant nöje...