Malmö och den organiserade brottsligheten

Malmö och den organiserade brottsligheten

I våras rullade de första enheterna i Heja Malmö ut – vår kampanj för Malmö stad och Polisen. Syftet är att öka medvetenheten kring de ekonomiska drivkrafter som ligger bakom den organiserade brottsligheten. Och på så sätt få fler att ta avstånd genom att inte stödja...
Social Media Works Del 1 – Strategi och koncept

Social Media Works Del 1 – Strategi och koncept

Häromdagen startade Social Media Works – ett utbildningspaket om sociala medier. Utbildningen anordnas i samarbete med Företagarna i Höör, och under tre workshops får ett dussin företagare jobba med att utveckla sin närvaro på den sociala webben. Den första delen i...
Social trendspaning på Spritmuseum i Stockholm

Social trendspaning på Spritmuseum i Stockholm

I fredags presenterade vi vår nya trendrapport om utvecklingen i sociala medier. Generation ÅÄÖ handlar om vilka möjligheter som öppnar sig för marknadsförare när den sociala webben mognar. Vi gick också igenom vad du bör tänka på när du utvecklar strategi för sociala...
Sociala medier på Hässleholms kommuns kommunikationsdag

Sociala medier på Hässleholms kommuns kommunikationsdag

I fredags hade Hässleholm kommun en kommunikationsdag på Norra station. Under förmiddagen talade Björn Karlsson från Populär Kommunikation om skriftlig kommunikation och på eftermiddagen höll Michael Nilsson och Daniel Svensson ett tretimmars pass om sociala medier....
The Workshop om sociala medier – på Manifesto 18 januari 2012

The Workshop om sociala medier – på Manifesto 18 januari 2012

Innan vi tar med oss The Workshop på Sverige-turné tjuvstartar vi på hemmaplan. Den 18 januari 2012 är du välkommen till våra lokaler på Amiralsgatan 20 i Malmö. The Workshop på Manifesto  Datum: 18 januari 2012 Tid: 12.30-16.00 (Lunch 12.30, programmet startar...