Nu släpper vi vår tredje bok, Logoboken: Om varumärkets största gemensamma nämnare. Att temat är strategisk design är kanske inte någon större överraskning. Manifesto har gjort en hel del logotyper genom åren och vi tyckte att det var på tiden att vi berättar lite om...
Innan vi tar med oss The Workshop på Sverige-turné tjuvstartar vi på hemmaplan. Den 18 januari 2012 är du välkommen till våra lokaler på Amiralsgatan 20 i Malmö. The Workshop på Manifesto Datum: 18 januari 2012 Tid: 12.30-16.00 (Lunch 12.30, programmet startar...
Häromdagen höll vi ett öppet seminarium, »Why Your Returns Are Love«, om hur vi arbetar för att utveckla våra kunders varumärken i sociala medier. En trevlig samling människor från bl.a. Kiviks Musteri, Musik i Syd, EC 1 Entreprenörcenter och Salt Media var på plats...
En kort film som säger en hel del. Om svenska varumärkens utveckling. Sara Vaughn och Jakob Warg (sommarens inhoppande produktionsduo) ligger bakom produktionen. [youtube width=”640″...
I dag kom Martin Skoog och Jonas Fejes på Findus Foodservices på besök. I början av sommaren utvecklade vi en social mediestrategi för Findus och nu ska vi sjösätta ett digitalt projekt som bottnar i strategin. På bilden flankeras Martin och Jonas av Manifestos Daniel...