Från arkiv till pannå: Annonser 1995–2012

Även om vi har stort fokus på webben och det sociala medielandskapet, jobbar vi också med traditionella medier. I konferenshörnan på nya kontoret passar vi på att visa en del av annonserna vi gjort sedan starten 1995. En blandning av nunnor, skor och organiserad brottslighet. Klicka på bilderna för större format:

Annonser

 

Instant

1997: Instant Datasystem.

 

Folkhälsoinstitutet

2003: Folkhälsoinstitutet.

 

Håkanssons skor

2004: Håkanssons Skor.

 

Heja Malmö, Malmö stad och Polisen

2012: Malmö stad och Polisen.

 

DAX, CCS Healthcare

2012: DAX, CCS Healthcare.

 

Nytt kommunikationskoncept för DAX

En av våra allra nyaste kunder heter CCS Healthcare. Det är vi glada för! Under veckan har delar av vårt arbete för varumärket DAX blivit synligt. DAX produkter används av de flesta svenska sjukhus och finns numera även på apoteket. Handdesinfektion är ett av de enklaste sätten att hålla sig frisk på. Vi har utvecklat konceptet Friskhandvård, och de första enheterna i kampanjen rullade ut häromdagen:

Sluta krya på dig

 

Hoppa över bättringsvägen

Heja Malmö – sjätte bästa utomhuskampanjen i Sverige

Vår utomhuskampanj för Malmö stad och Polisen (Heja Malmö) ligger sexa i Resumés Månadens kampanj. (Mars-maj 2012.) Det gillar vi!

Kampanjens syfte är att öka förståelsen kring kopplingen mellan den organiserade brottsligheten och de val man själv gör i vardagen. Det kan handla om inköp av misstänkt billiga cigaretter, smuggelsprit, svarttaxiturer och svartklubbsbesök. Malmö går miste om bortåt 6 miljarder kronor varje år till följd av den svarta ekonomin. Pengar som driver den organiserade brottsligheten framåt. Heja Malmö vill få fler att aktivt ta avstånd från det kvittolösa samhället.

Malmö

Manifesto står för strategi och kommunikation. Internt och externt. Utomhuskampanjen är ett exempel. Heja Malmö finns också på den sociala webben, där vi bl.a. har utvecklat bloggen. Nu blir det extra gott fredagsfika, i vanlig ordning!