Varumärkesarbetet på insidan

En förklaring till att många av våra projekt blir framgångsrika är att vi lägger mycket energi på förankringsarbetet. Vi ser det som en självklarhet eftersom intern marknadsföring ökar utväxlingen på alla andra marknadsinvesteringar, i synnerhet i dagens sociala och...
Kommunikation ska kommunicera.

Kommunikation ska kommunicera.

Allt fler tackar nej till reklam så det gäller att hitta nya vägar. Vi gör vad vi kan för att överlista mediebruset. När Findus Foodservices ville slå ett slag för kvaliteten på maten i äldrevården, skapade vi bloggen Godare Nyheter. När möbelföretaget Hulténs ville...
Det finns inga tjuvstarter i näringslivet.

Det finns inga tjuvstarter i näringslivet.

När vi skrev den första svenska boken om varumärkesutveckling i sociala medier, tyckte en och annan att vi hade tur eftersom boken kom precis när intresset började vakna. De flesta vet att tur och timing bara är ytligt bekanta. »Ju mer jag tränar, desto mer tur har...
Resultatet. Resultatet. Resultatet.

Resultatet. Resultatet. Resultatet.

Förlåt om vi verkar tjatiga men i slutändan är det bara resultatet som räknas. Vartenda större uppdrag vi har fått de senaste åren har tillkommit på direkt förfrågan från kund, t.ex. strategiska varumärkesarbeten för Mariestad, Kristinehamn, Söderhamn och Landskrona....
Strategisk design är svaret på rätt frågor.

Strategisk design är svaret på rätt frågor.

Vårt jobb handlar inte om att »snygga till« och »fräscha upp«. För oss är design ett strategiskt verktyg som ska skapa resultat, oavsett om det gäller logotyper, grafiska profiler, namnidentiteter eller en bokserie. Det är ingen slump att just Handelshögskolan i...
Vad är skillnaden på kommunikation?

Vad är skillnaden på kommunikation?

Vad är det som gör att viss kommunikation fungerar när mycket annat inte gör det? Svaret kan sammanfattas med ett enda ord: Idélängd. Det pratas på tok för mycket om strategi och kreativitet. Och alldeles för lite om strategi och kreativitet. Att du måste ha en stark...
Föredrag om nollbudget branding för Nuvab i Vetlanda

Föredrag om nollbudget branding för Nuvab i Vetlanda

Häromdagen föreläste vår varumärkesstrateg Michael Nilsson för Nuvab (Näringslivsutveckling i Vetlanda AB). På Stadshotellet talade han bland annat om nollbudget branding, dvs. varumärkesarbete med minsta möjliga budget. Han förklarade att mediebruset gör...

Nu är det jul igen

Ja nu är det jul igen, och här kommer vår julfilm igen. Med flytt till Småland och mycket nytt att sätta tänderna i har julpysslet kommit lite i skymundan. Återbruk är ju ofta en bra grej, så vi önskar glad jul igen till er alla med denna film!...

Två utbildningar om Place Branding och Destinationsutveckling

Det händer att vi blir ombedda att tipsa om bra utbildningar inom platsmarknadsföring. Tidigare har vi saknat ett riktigt bra svar på den frågan. Nu är vi desto gladare att kunna presentera två egna utbildningar: Place Branding respektive Destinationsutveckling. Under...
Kommunikation ska kommunicera.

Goodreel – Sveriges första filmbassad

Goodreel är ett filmprojekt under ledning av Manifesto. Processen är workshopbaserad och bygger på idén om co-creation, dvs. att invånare själva är med och skapar bilden av sin stad. Elva helsingborgare har deltagit i projektet, som är delfinansierat av Visionsfonden...