Sveriges nationella varumärkesarbete är en tämligen toppstyrd historia. Tyvärr är det också ett bra (om än dåligt) exempel på hur det går när den ena handen inte ser vad den andra gör. De myndigheter som är satta att utveckla olika aspekter av varumärket Sverige,...
Efter en rad föreläsningar och workshops runtom i landet tycker vi att det är dags för en workshop på hemmaplan. Torsdagen den 12 april är du välkommen till Manifesto, för en workshop om varumärkesutveckling i sociala medier. Du får lära dig vad som krävs för att...
Häromdagen var jag i Örebro och träffade Marknadsföringen i Örebro distrikt (MIOD), ett skönt och engagerat gäng med många bra synpunkter på marknadsföring i sociala medier. Jag kunde konstatera att flera deltagare kom från lokala reklam-, webb- och PR-byråer, vilket...
Fredagen den 17 februari bär det av till Örebro och den lokala Marknadsföreningen i Örebro Distrikt. Före lunch blir det en workshop om branding i sociala medier och efter lunch serverar jag en social trendspaning. Av en lycklig slump har Marknadsföreningen förlagt...
Igår lämnade jag Skåne för att föreläsa i hemstaden, Göteborg. Branding i sociala medier var temat för kvällen, som lockade en blandad skara deltagare, mestadels studenter från Medie- och kommunikationsvetarprogrammet hos Göteborgs Universitet. NTI Gymnasiet stod som...