PROBLEM: Hur får vi fler att ta till sig ekonomisk forskningslitteratur? LÖSNING: Efter att innehållet i utvalda avhandlingar om ekonomi komprimerats av SIR, gjorde vi en design för bokserien Forskning i Fickformat som både stack ut och kändes lätt att ta till sig....
På bokmässan i Göteborg möttes ekonomie doktor Fredrik Törn och reklambyrå-vd Joakim Hökegård. De var överens om den positiva effekten som en välgenomtänkt inkongruent marknadsföring kan ge. Fredrik Törn har skrivit om lyckade exempel i sin bok Utmana varumärket! som...
Vad kan vi lära oss av ledarskapet inom danskt näringsliv och vad kan danskarna lära av oss? Det var temat för dagen på Börshuset i Malmö när 12 svenska och 12 danska ledarskapsbedrifter presenterades. Professorerna Christer Karlsson och Allan Malm talade om de...
Igår hade vi besök av Sara Vaughn som tidigare har praktiserat på Manifesto. Hon läser nu sista året på Saint Martins i London där hon läser MA Design for Textile Futures. Just nu gör hon sitt examensarbete där hon studerar interagerandet av mönster mot...
Häromdagen höll vi vårt seminarium om sociala medier och andra sociala medier. Denna gång hade vi lagt visst fokus på PR-arbetet i de sociala medierna. Michael Nilsson pratade om den sociala revolutionen och valda delar från boken med samma namn. Petra Berggren visade...