Presentation för Söderhamns kommunstyrelse

Presentation för Söderhamns kommunstyrelse

Igår presenterade jag Söderhamns nya varumärkesplattform för kommunstyrelsen. Vi har lett processen och utvecklat en varumärkesplattform bestående av tre utvecklingsteman, lika många värderingar samt en vision för varumärket Söderhamn. Att döma av reaktionerna och...
The writings on the wall

The writings on the wall

När Markus Sjöborg skickade sin portfolio och en förfrågan om en praktikplats, tvekade jag inte många sekunder innan jag bestämde mig för att det här var en ung man som man borde bjuda upp på en fika. Det goda intrycket bestod under mötet och i maj praktiserade han...
Träff med Branding Danmark

Träff med Branding Danmark

I torsdags var det slutsummering på Branding Danmarks marknadsföringspanels arbete. Panelens medlemmar, från fyra olika departement och danska storföretag som Dong Energy och Arla, har träffats fyra gånger under det gångna året. Till varje tillfälle har panelen bjudit...
Första e-boken på svenska om sociala medier

Första e-boken på svenska om sociala medier

Den 30 september släpptes testversionen av den första e-boken på svenska om sociala medier. Den sociala revolutionen: Varumärkets guide till de sociala medierna anlägger ett varumärkesperspektiv på den sociala webben. Boken är skriven av vår Heart Director Michael...
Sveriges svenskaste jobb

Sveriges svenskaste jobb

I somras bloggade och twittrade sig Calle Enström land och rike runt för STF:s räkning. Hans 60 dagar på resande fot var huvudingrediensen i kampanjen Sveriges svenskaste jobb. En av alla platser Calle besökte under resans gång var Hjo, där han excellerade i mer eller...