Varumärkesskolan 2018

Varumärkesskolan 2018

Varumärkesskolan är Manifestos utbildningskoncept – korta, casebaserade utbildningar som du har nytta av direkt i ditt arbete. Utbildningsformen är en blandning av korta introduktioner och övningspass. Utbildningen ges i mindre grupper för att skapa större...
»Hvad var resultatet?«

»Hvad var resultatet?«

Varje gång jag träffar danskar i jobbet inser jag att de förstår något som många svenskar inte bekymrar sig alltför mycket om – att det är resultatet som räknas. Mindre än hälften av de svenska börsbolagen mäter inte ens effekten av sin marknadskommunikation, och då...
PR-prat eller resultat?

PR-prat eller resultat?

På senare år har jag konstaterat att tävlingar och diverse utmärkelser blir allt vanligare även i det offentliga. Det finns en uppsjö av “Årets”-utnämningar om allt från digitalisering till stadsutveckling. Skrapar man lite på ytan visar det sig ofta att...

Prenumerera på Trends & Brands

Trends & Brands är en trendrapport om platser, varumärken och andra upplevelser. Vi gör den fyra gånger om året. För att fler ska kunna hålla sig uppdaterade om trender och tendenser på varumärkesområdet ger vi ut den kostnadsfritt. Vill du prenumerera, maila...

Två utbildningar om Place Branding och Destinationsutveckling

Det händer att vi blir ombedda att tipsa om bra utbildningar inom platsmarknadsföring. Tidigare har vi saknat ett riktigt bra svar på den frågan. Nu är vi desto gladare att kunna presentera två egna utbildningar: Place Branding respektive Destinationsutveckling. Under...