Ny utbildning: Destinationsutveckling och besöksdesign

Ny utbildning: Destinationsutveckling och besöksdesign

Om besöksindustrin ska bli en svensk basnäring behöver tre saker hända: 1. Många svenska destinationer måste bli betydligt mer konkurrenskraftiga. 2. Generellt sett måste kompetensen i näringen höjas. Och sist men inte minst (3.) måste vi få in ett större mått av...
Hej Dan Jönsson på Helsingborgs Dagblad!

Hej Dan Jönsson på Helsingborgs Dagblad!

Den här texten är ett svar på Dan Jönssons artikel “Väx upp, Helsingborg!” i Helsingborgs Dagblad söndagen den 2 februari. Hej Dan Jönsson, Under rubriken “Väx upp, Helsingborg” tar du heder och ära av två konsulter som har gjort en utredning av Helsingborgs kulturliv...
Malmö stad och Polisen. Kommunikationsstrategi, kampanjproduktion.

Malmö stad och Polisen. Kommunikationsstrategi, kampanjproduktion.

PROBLEM: Malmö stad och Polisen ville få Malmöborna att förstå sambandet mellan den organiserade brottsligheten och de val många gör i vardagen. LÖSNING: Vi skapade avsändaren Heja Malmö och förvandlade moralproblematiken till plånboksfrågor. RESULTAT: Redan de första...

Söderhamn. Varumärkesstrategi, förankringsarbete.

PROBLEM: Söderhamn vill minska utflyttningen och få folk att flytta in till kommunen. LÖSNING: Som vanligt undvek vi att basera varumärkesstrategin på kärnvärden och tog i stället fasta på de styrkor som var mest utslagsgivande. Vi »förbjöd« abstrakta begrepp som...