Flaskpost är lika med gratis bio

Vårt samarbete med Kristinehamns kommun pågår även under semestern. Platsmarknadsföring kan ta sig många olika uttryck. Under tio dagar i juli placeras lika många flaskposter ut i olika vatten i och omkring Kristinehamn. Den som hittar en flaskpost och bloggar om det...
Vår första annons i Nya Kristinehamns-Posten (NKP).

Vår första annons i Nya Kristinehamns-Posten (NKP).

Sedan i april samarbetar vi med Kristinehamns kommun. Vårt samarbete ska leda till en ny varumärkesstrategi och en ny kommunikationsplattform för Kristinehamn. I dagens nummer av Nya Kristinehamns-Posten slår vi ett slag för Kristinehamnare.com. Den här bloggen ska...
Helsingborg välkomnar Norwegian Star med musik

Helsingborg välkomnar Norwegian Star med musik

Idag anlände kryssningsfartyget Norwegian Star för första gången till Helsingborgs hamn. De ca 2200 passagerarna välkomnas av Susanne, Sara och Monica från Helsingborgs stad i vacker traditionell design och med folkmusik och dans av Åsbo spelemän. Passagerarna stannar...
Nytt nummer av Platskontoret ute

Nytt nummer av Platskontoret ute

Vårt nyhetsbrev Platskontoret handlar om platsmarknadsföring, varumärken och andra upplevelser. I dagarna släppte vi årets första nummer, Platskontoret nr 10. Du kan bland annat läsa om varumärkesprojektet Branding Sweden och bekanta dig med arbetsmodellen Mål, Mät,...
Branding Sweden Workshop i Gävle och Helsingborg

Branding Sweden Workshop i Gävle och Helsingborg

Branding Sweden är ett utvecklingsprojekt med fokus på varumärket Sverige. Vi på Manifesto har tagit initiativ till den här processen för att vi vill öka medvetenheten kring vårt nationella varumärke. Varumärket Sverige står inför stora utmaningar framöver och vi vill...