PR-prat eller resultat?

PR-prat eller resultat?

På senare år har jag konstaterat att tävlingar och diverse utmärkelser blir allt vanligare även i det offentliga. Det finns en uppsjö av “Årets”-utnämningar om allt från digitalisering till stadsutveckling. Skrapar man lite på ytan visar det sig ofta att...

Prenumerera på Trends & Brands

Trends & Brands är en trendrapport om platser, varumärken och andra upplevelser. Vi gör den fyra gånger om året. För att fler ska kunna hålla sig uppdaterade om trender och tendenser på varumärkesområdet ger vi ut den kostnadsfritt. Vill du prenumerera, maila...
Ett nytt varumärke ser dagens ljus

Ett nytt varumärke ser dagens ljus

Att två varumärken ska bli ett händer inte allt för ofta. Därför är det en spännande resa som vi gör tillsammans med två lokala energibolag, Vetlanda Energi och Teknik AB (Vetab) och Sävsjö Energi AB (Seab). Ett samarbete bolagen emellan finns sedan tidigare men nu...
Platskontoret blir Trends & Brands

Platskontoret blir Trends & Brands

Nu blir vårt nyhetsbrev Platskontoret en kvartalsvis trendrapport. I Trends & Brands skriver vi fortfarande om platser och varumärken men också om trender och tendenser. Trend Management blir allt viktigare för varumärkesutveckling. I det första numret hämtar vi...
Det finns inga tjuvstarter i näringslivet.

Det finns inga tjuvstarter i näringslivet.

När vi skrev den första svenska boken om varumärkesutveckling i sociala medier, tyckte en och annan att vi hade tur eftersom boken kom precis när intresset började vakna. De flesta vet att tur och timing bara är ytligt bekanta. »Ju mer jag tränar, desto mer tur har...