Det finns inga tjuvstarter i näringslivet.

Det finns inga tjuvstarter i näringslivet.

När vi skrev den första svenska boken om varumärkesutveckling i sociala medier, tyckte en och annan att vi hade tur eftersom boken kom precis när intresset började vakna. De flesta vet att tur och timing bara är ytligt bekanta. »Ju mer jag tränar, desto mer tur har...
Forskning i Fickformat och SSE Research Award

Forskning i Fickformat och SSE Research Award

Häromdagen var jag med på utdelningen av Handelshögskolans årliga utmärkelse SSE Research Award. I år gick priset till Anders Nyrén, vd för Industrivärden, som gjort betydande insatser för samarbetet mellan näringsliv och forskning. Det mest oväntade under kvällen...
Utmana varumärket på Bokmässan

Utmana varumärket på Bokmässan

På bokmässan i Göteborg möttes ekonomie doktor Fredrik Törn och reklambyrå-vd Joakim Hökegård. De var överens om den positiva effekten som en välgenomtänkt inkongruent marknadsföring kan ge. Fredrik Törn har skrivit om lyckade exempel i sin bok Utmana varumärket! som...
Sista förberedelserna inför Bokmässan

Sista förberedelserna inför Bokmässan

I morgon åker vi upp till Göteborg och Bokmässan för att göra i ordning vår monter (D05:10). Dags att tala sig varm för vikten av bra bokdesign och sälja ännu fler ex av Sociala? Medier? En antologi om en ny tid och Manifesto X. Sista förberedelserna bestod bland...