Om besöksindustrin ska bli en svensk basnäring behöver tre saker hända: 1. Många svenska destinationer måste bli betydligt mer konkurrenskraftiga. 2. Generellt sett måste kompetensen i näringen höjas. Och sist men inte minst (3.) måste vi få in ett större mått av...
Årets första utställning på Branding by Design Center handlar om social design. Hur kan designtänkande bidra till samhällsutveckling? Hur många människor behövs för att skapa förändring i en organisation, en kommun eller nation? Det är ett par av frågorna...
Den här texten är ett svar på Dan Jönssons artikel “Väx upp, Helsingborg!” i Helsingborgs Dagblad söndagen den 2 februari. Hej Dan Jönsson, Under rubriken “Väx upp, Helsingborg” tar du heder och ära av två konsulter som har gjort en utredning av Helsingborgs kulturliv...
Häromdagen fick vi besök av fyra lokala politiker guidade av Helsingborgs turistchef Emma Håkansson, dagen till ära iförd orange. Med på mötet från Manifesto var Louisa Szücs Johansson (längst till vänster i bild) och Michael Nilsson (fotade). Det blev ett bra möte...
Varje år utser Dagens industri de snabbast växande företagen i Sverige till utmärkelsen Gaseller. På Di’s årliga Gasellträffar bjuds företag in till möjligheten att få inspiration från andra företag, träffa de utnämnda Gasellerna och knyta värdefulla kontakter....