I lördags öppnade vi världens minsta designmuseum, Branding by Design Center. Efter en vecka med bra uppmärksamhet i pressen bjöd Helsingborgs Dagblad på en inflyttningspresent utan dess like. Vi fick hela Kultur&Nöjes förstasida för oss själva, vilket säkert...
Det senaste tillskottet i vår utbildningsserie Framtidsakademin är en kurs i digital marknadsföring. Varumärket i sociala medier är ett paket med två workshops som ger dig bättre förutsättningar att lyckas på den sociala webben. Utbildningen varvar föredrag och...
Just nu har vi en utställning om kokboksdesign här på Manifesto. I april tar världens minsta designmuseum vid. Redan nu har ett föremål från Branding by Design Center smugit sig in i utställningshyllan. Philippe Starcks Juicy Salif är en ung designklassiker, ritad...
På lördag är det premiär för vår första utställning i Helsingborg. The Cook and the Cover är en samling väl valda kokböcker på olika omslagsteman. Här ser du böcker om alltifrån mat som vetenskap till våra kändaste tv-kockar. Chefs´ Table är också på plats –ett...
Branding Sweden är vårt initiativ för att öka medvetenheten kring vårt nationella varumärke. Häromdagen samlades representanter från både kommuner och näringsliv på vårt nya kontor för en tretimmars workshop om varumärket Sverige. De 20 deltagarna fick ge sin syn på...