Branding Sweden – Varumärket Sverige

Branding Sweden – Varumärket Sverige

Sveriges nationella varumärkesarbete är en tämligen toppstyrd historia. Tyvärr är det också ett bra (om än dåligt) exempel på hur det går när den ena handen inte ser vad den andra gör. De myndigheter som är satta att utveckla olika aspekter av varumärket Sverige,...
Föredrag om kreativitet för Marknadsföreningen i Helsingborg

Föredrag om kreativitet för Marknadsföreningen i Helsingborg

I fredags morse talade vår varumärkesstrateg Michael Nilsson på temat kreativitet för Marknadsföreningen i Helsingborg. Föreläsningssalen i Dunkers kulturhus var fullsatt och publikens engagemang gick inte att ta miste på, bra respons både under och efter föredraget....
Platskonferensen om platsmarknadsföring på Victoriateatern

Platskonferensen om platsmarknadsföring på Victoriateatern

Den 19 oktober hyrde vi Victoriateatern i Malmö för att arrangera Platskonferensen: om platsmarknadsföring, varumärken och andra upplevelser. I år fokuserade vi på förankringsprocessen eftersom många platsmarknadsförare har problem med att få en bra utväxling på det...
Tre nya uppdragsgivare på tre augustiveckor

Tre nya uppdragsgivare på tre augustiveckor

Sedan vi kom tillbaka från semestern har vi hälsat tre nya uppdragsgivare välkomna till Manifesto. För Sparbanken Öresunds räkning utvecklar vi en strategi för deras närvaro i sociala medier. För Destinationsbolget YstadÖsterlen utvecklar vi ett koncept för...