Branding Sweden Workshop i Gävle och Helsingborg

Branding Sweden Workshop i Gävle och Helsingborg

Branding Sweden är ett utvecklingsprojekt med fokus på varumärket Sverige. Vi på Manifesto har tagit initiativ till den här processen för att vi vill öka medvetenheten kring vårt nationella varumärke. Varumärket Sverige står inför stora utmaningar framöver och vi vill...
Workshop inför DISK-utställningen Samarbete / Lokalt / På riktigt

Workshop inför DISK-utställningen Samarbete / Lokalt / På riktigt

I onsdags deltog Petra och jag i en Workshop för medlemmar i DISK (Designer i Skåne) och andra intressenter på Form/designcenter i Malmö. Workshopledare var kaospilot Moa Björnsson, och syftet var att komma fram till ett nytänkande koncept för utställningen Samarbete...
Workshop 12 april: Från Business as usual till Business as social

Workshop 12 april: Från Business as usual till Business as social

Efter en rad föreläsningar och workshops runtom i landet tycker vi att det är dags för en workshop på hemmaplan. Torsdagen den 12 april är du välkommen till Manifesto, för en workshop om varumärkesutveckling i sociala medier. Du får lära dig vad som krävs för att...
Fyra nyanser av brands med Marknadsföreningen i Malmö

Fyra nyanser av brands med Marknadsföreningen i Malmö

Häromkvällen hade vi en aktivitet tillsammans med Marknadsföreningen i Malmö. Vi bjöd på en social trendspaning. I form av fyra workshops avhandlades logotyper, omvärldsbejakning i sociala medier, varumärkets vardag och kreativitet och idégenerering. Vi passar på att...
Business as social och Örebros första Social Media Workout

Business as social och Örebros första Social Media Workout

Häromdagen var jag i Örebro och träffade Marknadsföringen i Örebro distrikt (MIOD), ett skönt och engagerat gäng med många bra synpunkter på marknadsföring i sociala medier. Jag kunde konstatera att flera deltagare kom från lokala reklam-, webb- och PR-byråer, vilket...