Kim Utzon ritade huset. Petra Lundin designade krukorna.

Kim Utzon ritade huset. Petra Lundin designade krukorna.

Manifesto O är vårt planteringskärl i gummi och rostfritt stål. Krukorna är designade av Petra Lundin som har gjort ett utmärkt jobb även som marknadsförare. Gummikrukorna har sålts till Helsingborgs stad, där de bland annat kan beskådas utanför Dunkers kulturhus....
Helsingbord – Helsingborg på en tallrik

Helsingbord – Helsingborg på en tallrik

Helsingbord är en djupdykning i stans matidentitet. Hur smakar Helsingborg? Det ska vi ta reda på med hjälp av tre workshops och en tävling där alla får sätta sin smak på Helsingborg – Kött, Fisk eller Vego. Tävling – Helsingborg på en tallrik Servera Helsingborg på...
Wegoism på Cnema i Norrköping

Wegoism på Cnema i Norrköping

Wegoism-turnén fortsätter till Norrköping. Torsdagen den 8 februari gästar vi biografen Cnema. I det här seminariet visar Michael Nilsson steg för steg hur du utvecklar det interna engagemanget – en bristvara i många verksamheter – till en ovärderlig strategisk...
Praktik på Manifesto

Praktik på Manifesto

Manifesto startade 1995. Genom åren har vi haft närmare 80 praktikanter – och gått igenom hundratals ansökningar – ett hyggligt facit med tanke på att vi har mycket annat som ska hinnas med på dagarna. Våra praktikanter kommer från olika skolor runtom i landet, bl.a....

Mål, mät, möt

Våra uppdragsgivare är i regel offentliga; myndigheter, kommuner och kommunala bolag. Som enda svenska konsult har vi också deltagit i Danmarks nationella varumärkesprocess. Läs mer … Allt vi gör utgår från våra kunders målsättningar. Söderhamn ville få fler att...
Platser har unika konkurrensfördelar även på nätet

Platser har unika konkurrensfördelar även på nätet

I antologin Sociala? Medier? presenterar vi två strategiska frågor man bör ställa sig innan man ger sig ut på den sociala webben – Why Are You In Social Media? och What’s In It For Them? Själva använder vi Facebook, Instagram, Twitter och Youtube för att inspirera och...
Tjänster som skapar upplevelser

Tjänster som skapar upplevelser

Varumärkets värde avgörs av vad du känner när du tänker på det. Vi arbetar med allt som kan utveckla den känslan. Strategiskt. Konceptuellt. Digitalt. Designmässigt. Läs mer om våra tjänster … Våra strategitjänster – undersökningar, analyser, varumärkesplattformar –...
Varumärkesskolan 2018

Varumärkesskolan 2018

Varumärkesskolan är Manifestos utbildningskoncept – korta, casebaserade utbildningar som du har nytta av direkt i ditt arbete. Utbildningsformen är en blandning av korta introduktioner och övningspass. Utbildningen ges i mindre grupper för att skapa större...
När 2 varumärken blir 1

När 2 varumärken blir 1

När de lokala energibolagen i Vetlanda och Sävsjö bestämde sig för att gå under gemensam flagg – Njudung Energi – fick Manifesto uppdraget att utveckla det nya varumärkets strategi och identitet. Att två olika företagskulturer ska förenas ger varumärkesanalysen en...